«Rīgas satiksme» palielinās rīta reisu skaitu un mainīs arī transporta grafiku brīvdienās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Tā kā pilnāks sabiedriskais transports Rīgā vērojams atsevišķos rīta reisos, atbilstoši situācijai tiks koriģēti sabiedriskā transporta kustības saraksti, informēja “Rīgas satiksmē”.

Darba dienās kopējo sabiedriskā transporta izlaidumu plānots palielināt par 80 reisiem, īpaši palielinot rīta reisus, korekcijas tiks veiktas arī brīvdienu kustības sarakstos. 

Sabiedriskā transporta kustības intervālus plānots izlīdzināt:

Autobusiem

  • 2., 3., 24., 51. autobusa maršrutā darba dienās un brīvdienās.
  • 22.,25., 49., 52., 53. autobusa maršrutā darba dienās.

Trolejbusiem

  • 4., 15., 19.trolejbusa maršrutā darba dienās un brīvdienās.

Tramvajiem

  • 1.tramvaja maršrutā brīvdienās.
  • 5., 7., 11.tramvaja maršrutā darba dienās un brīvdienās.

Izmaiņas kustības sarakstos plānots veikt arī atsevišķos minibusu un ekspresbusu maršrutos.

“Rīgas satiksme” nepārtraukti uzrauga pasažieru plūsmu sabiedriskajā transportā. To dara gan transporta līdzekļu vadītāji, gan dispečeri, gan arī kontrolieri un citi speciāli apmācīti darbinieki. Tāpat informācija tiek analizēta un saņemta arī no reģistrētajiem braucieniem un citiem tehniskajiem līdzekļiem.

Pasažieru plūsmas izmaiņas sabiedriskajā transportā darba dienās:

Iepriekš uzņēmums reisu skaita samazinājumu pamatoja ar straujo pasažieru skaita samazinājumu, kas viskrasāk esot manāms tieši pīķa stundās. Taču pat uzņēmuma kapitāldaļu turētājs šādam skaidrojumam nepiekrīt un stāstīja, ka patiesībā iedzīvotāji vienkārši nepīkstina etalonus.

“Par to mani informē transporta vadītāji, kuri man atsūta fotogrāfijas, un es to redzu. Pēc mūsu matemātiskajiem aprēķiniem ir viena situācija, bet dabā ir pilnīgi cita situācija,” atzina pilsētas izpilddirektors Juris Radzēvičs (GKR). 

 “Mums ir mūsu pašu darbinieki, kurus mēs esam nolikuši, lai skaitītu fiziski braucējus, kā šie dati iet kopā ar validāciju, un teikt, ka šobrīd ir kāds pieaugums to cilvēku skaitā, kuri brauc pa zaķi, tā īsti nevar teikt,” neliedza “Rīgas satiksme” valdes loceklis Edmunds Zivtiņš.

Zivtiņš stāstīja, ka kopumā pasažieru skaits esot samazinājies par divām trešdaļām.

Lai mazinātu Covid-19 izplatības risku, nepieciešama ikviena cilvēka iesaiste, tāpēc svarīgi, lai iedzīvotāji pēc iespējas mazāk sociāli kontaktētos un izmantotu sabiedrisko transportu ārkārtējās situācijas laikā tikai tad, ja nav citas alternatīvas. Lai mazinātu Covid-19 izplatīšanos, uzņēmums aicina iedzīvotājus palikt mājās, pārvietoties kājām vai braukt ar velosipēdu.

 “Rīgas satiksme” gan ir lēmusi tuvākajās dienās reisu skaitu palielināt un atzīst, ka iepriekšējais lēmums reisus samazināt par 20% esot bijis pārsteidzīgs. Riesu gan joprojām būs mazāk nekā pirms ārkārtējās situācijas ieviešanas.

“Šobrīd jau esam pārveidojuši un dosim Rīgas pilsētas izpilddirektoram apstiprināt jaunos sarakstus, kur būs papildu reizi ar izlīdzinātu intervālu tieši rīta stundās, sabalansēts vakara stundās. Tas, ka viņš bija nedraudzīgs rīdziniekiem, tā tiešām sanāca, jā,” sacīja Zivtiņš.

KONTEKSTS:

Pasaulē izplatoties jaunajam Covid-19 vīrusam, Pasaules Veselības organizācija atzina, ka saslimstība sasniegusi globālās pandēmijas līmeni. Daudzās pasaules valstīs, tostarp arī Eiropā, atcelti masu pasākumi, slēgtas skolas un citas iestādes, arī ieviesti ierobežojumi uz robežām.

Latvijā pirmoreiz Covid-19 vīruss konstatēts 2020. gada 2. martā. Ar mērķi ierobežot infekcijas izplatīšanos Latvijā 12. martā nolemts izsludināt ārkārtējo situāciju, kas būs spēkā līdz 14. aprīlim un kuras laikā noteikta virkne ierobežojumu, tostarp mācībām skolās jānotiek attālināti un arī atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi un lidojumi. Arī sabiedriskajā transportā Rīgā no 21. marta spēkā stājušās būtiskas izmaiņas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti