«Rīgas satiksme» ievieto melnajā sarakstā daļu rīdzinieku karšu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Sabiedriskajā transportā pēdējās dienās vairāki rīdzinieki piedzīvoja nepatīkamus brīžus - atklāja, ka viņu rīdzinieku kartes ir bloķētas, proti, kļūdas dēļ ir iekļautas melnajā sarakstā un tās nevar izmantot. Latvijas Radio pašvaldības uzņēmumā "Rīgas satiksme" noskaidroja, ka uzņēmums pārskatījis rīdzinieku karšu sarakstu, pārbaudot, vai deklarētā dzīvesvieta joprojām ir Rīga, un centies bloķēt nerīdzinieku kartes, kopumā sešus tūkstošus. Tomēr daļa karšu bloķētas arī rīdziniekiem kļūdas dēļ.

"E-talons atrodas melnajā sarakstā" - tā, skanot atteikuma signālam, vēsta uzraksts uz biļešu reģistrēšanas aparāta, kad pasažieris pie tā pieliek rīdzinieka karti, kas izrādās bloķēta. Kas tas par melno sarakstu, sabiedriskajā transportā informācijas nav, un tādas nav arī "Rīgas satiksme" (RS) mājas lapā. Tur gan atrodams bezmaksas informatīvā tālruņa numurs 8000 1919.

Arī Latvijas Radio eksperimenta nolūkos piezvanīja uz šo tālruni, cenšoties noskaidrot, kas tas par melno sarakstu, un par to jautāja operatorei. Viņa vispirms apvaicājās, vai pasažierim nekas nav mainījies saistībā ar deklarāciju, un, dzirdot noliedzošu atbildi, aicināja vērsties klientu apkalpošanas centrā. "Tur informācija jāmeklē. Man datu bāzes nav, es nevaru apskatīties,” viņa piebilda.

Vienā no RS klientu apkalpošanas centriem Latvijas Radio uzzināja, ka ar sūdzībām par e-talonu iekļaušanu melnajā sarakstā pirmajā dienā - ceturtdien vērsās aptuveni pārdesmit cilvēku. Darbinieki tad pārbaudīja reģistrā datus par deklarāciju un, ja notikusi kļūda - cilvēks joprojām Rīgā deklarēts, tad par pašvaldības uzņēmuma naudu izgatavoja jaunas kartes. Kartē palikusī nauda pārejot uz jauno karti. Viena no klientu apkalpošanas centrā satiktajām iedzīvotājām, kuru skāra šī kļūda, saka - saprotams, ka kļūdas mēdz gadīties, tomēr viņai ir kāds ieteikums:

"Tiem, kas atbild uz bezmaksas informatīvo tālruni, to, kas beidzas ar 1919, ir jāatbild korekti - "atvainojiet,  iespējams, ir notikusi kļūda, lūdzu, atzvaniet vēlāk. Bet man tikai pateica - visticamāk, jūs Rīgā neesat deklarēta".

Kāpēc e-taloni bloķēti, Latvijas Radio arī vērsās ar jautājumiem "Rīgas satiksmes" administrācijā. "Šajā pēdējā procesā mēs esam bloķējuši 6000 karšu. Cilvēks, kurš izrakstījies un pārdeklarējies, jau nenāk un nesaka „ziniet, es esmu pārdeklarējies,"” tā vispirms norāda RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Rīdzinieku karšu saraksts pārskatīts, jo no 1.augusta Rīgas dome piešķīrusi atlaides ar šīm kartēm atsevišķās ārstniecības iestādēs. Un tiem, kuri vairs nav deklarēti Rīgā, kartes bloķētas.

"Tad vienīgais mehānisms, kas ir – mēs kartes bloķējam, un tad cilvēkiem ir jāvēršas klientu apkalpošanas centrā. Tad vai nu jāņem nauda ārā vai arī jāizvēlas personalizētais vai nepersonalizētais etalons,” norāda Zaķis.

Kāpēc līdz ar Rīgā vairs nedeklarēto cilvēku kartēm kopš ceturtdienas bloķēta arī kāda daļa  deklarēto karšu, Zaķis pagaidām nevar atbildēt: "Mēs šobrīd esam procesā, lai saprastu, kāpēc tas notika un kādā veidā tas notika. Es pagaidām nevaru pateikt, kurš un kā kļūdījies, vai tā ir operatora vaina vai saraksta vaina. Šobrīd es vēl nezinu. Es nedomāju, ka tā skāde ir tik liela, protams, ka cilvēkam, ieraugot šādu uzrakstu, ka karte ir bloķēta, ir nepatīkams brīdis, un nevar braukt teorētiski. Bet, ja skatāmies kopējā masā, tam nevajadzētu būt lielam cilvēku skaitam”.

Nav arī zināms, cik no sešiem tūkstošiem karšu bloķētas kļūdas dēļ un kādi būs zaudējumi pašvaldībai. RS pārstāvis arī saka - tagad jābūt nomainītam uzrakstam uz biļešu reģistrēšanas aparāta, tas vairs nevēstot par melno sarakstu, bet vienkārši par e-talona bloķēšanu.

Kā rīkoties, ja šāds uzraksts parādās - Zaķis stāsta, ka jādodas pie transporta līdzekļa vadītāja un jāpērk biļete vai jāizkāpj un jādodas uz tuvāko klientu apkalpošanas centru un jānoskaidro, kas noticis. „Jo šajā brīdī pašā sabiedriskajā transportā neviens jums nepalīdzēs saprast, kas ir noticis,” paskaidro RS pārstāvis.

Tiesa, RS nesniedz skaidru atbildi uz jautājumu, vai biļetes, lai braucienu turpinātu un lai pēc tam aizbrauktu uz klientu apkalpošanas centru, pasažieriem kompensēs. Zaķis saka, ka īsti neesot tāda kompensācijas mehānisma, taču pasažieri var rakstīt iesniegumu RS. Zaķis arī uzņēmuma vārdā visiem kļūdas skartajiem pasažieriem atvainojas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti