Rīgas tramvaji, trolejbusi un autobusi naktīs neguļ, bet tiek mazgāti no ārpuses un iekšpuses, lai no rīta reisos dotos tīri. Taču pietiek tikai ar dažiem smirdošiem pasažieriem, lai sabojātu gaisu visā vagonā. Arī biļešu tādiem cilvēkiem nav, un ne jau vienmēr viņi ir miermīlīgi noskaņoti.
„Mums pārmet par bezbiļetniekiem, smakām, huligāniem, un, ņemot vērā, ka tas sakritis ar jaunajiem tarifiem, mēs esam ieviesuši tādu lietu, ka kontrolierim brauc līdzi vai nu policijas pārstāvji vai apsardzes pārstāvis,” skaidroja „Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis.
Ar apsardzes firmām jaunus līgumus „Rīgas satiksme” nav slēgusi, viss notiekot jau iepriekšējā līguma ietvaros. Kontrolieriem tagad būšot daudz drošāk.
„Es pats pamēģināju pabraukt 15. trolejbusā kontroliera formā, un sapratu, ka tiem, kam jākontrolē, katru dienu ir jāsastopas ar bīstamām situācijām, un es neapskaužu tos cilvēkus, kas dara šo darbu. Tā kā tas ir vajadzīgs viņu drošībai,” sacīja Zaķis.
Iespējams, ka bezbiļetnieki kļūs daudz agresīvāki, jo iepriekšējo piecu eiro vietā no 20.februāra viņiem prasīs četrreiz lielāku soda naudu.
„Zemākais sods būs 20 eiro uz vietas, bet, ja ar pārskaitījumu, tad 30 un uz augšu – līdz 50 eiro. Ja cilvēks saka, ka naudas nav, izraksta kvīti, bet ja nemaksā – ir parādu piedzinēji,” sacīja Zaķis.
Ja cilvēks atsakās uzrādīt dokumentus, tad bezbiļetnieku aiztur un nodod policijas rīcībā.
Vidēji ik mēnesi Rīgas sabiedriskajā transportā tiek sodīti seši līdz septiņi tūkstoši bezbiļetnieku. Janvārī to bijis par dažiem simtiem mazāk. Vai bezbiļetnieku armija palielināsies, kad stāsies spēkā jaunās, paaugstinātās biļešu cenas – tas kļūs zināms martā.