Rīgas sabiedriskajā transportā cīnās ar vandaļiem un bezpajumtniekiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Smirdošs sabiedriskā transporta salons, saskrāpēti, apzīmēti logi un netīri, saplēsti krēsli – šādu ainu savā acu priekšā ir redzējuši daudzi Rīgas sabiedriskā transporta pasažieri. Ar vandaļiem un smakojošiem, netīriem cilvēkiem sabiedriskajā transportā cīnās Rīgas pašvaldības policija (RPP), bet uzkopt to, kas palicis transportlīdzeklī pēc šiem cilvēkiem, tā ir sabiedriskā transporta depo atbildība.

Rīgas sabiedriskajā transportā cīnās ar vandaļiem un bezpajumtniekiem
00:00 / 01:56
Lejuplādēt

5. tramvaju depo remonta iecirkņa vadītājs Pāvils Višņevskis stāsta, ka gadījumos, ja logi ir saskrāpēti, tie nomaiņu gaida līdz nopietnākām apkopēm, izņemot gadījumus, kad ieskrāpēts kas rupjāks. Transportu tīrīšana gan notiekot biežāk.

"Remonta iecirknis atbild par visu – par tehniskām lietām, par uzkopšanu, principā atbild par izlaidumu. Tramvaji, kas atgriežas no līnijas, viņi principā iziet cauri mazgājamajai mašīnai un tiek veikta ikdienas uzkope. Nu tas ir grīdas izmazgātas, pieturstieņi. Tad vēl ir otrs veids – vagonu pilnā mazgāšana. Tad notiek visu sēdekļu apkope, sūkšana gan griesti, gan viss pārējais. Principā katrs vagons divreiz mēnesī tiek izmazgāts pilnībā," stāsta Višņevskis."

"Reizi mēnesī notiek nopietna dezinfekcija, tiek tīrīti arī visi sēdekļi un apstrādāti ar speciālu materiālu. Lai viņiem aizsardzība kalpotu uz ilgāku laiku, tātad apmēram mēnesi ir šī te iedarbība un pēc tam tiek veikta atkārtota tīrīšana," piebilda "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartašēviča-Feldmane.

Uz ielas aptaujātajiem sabiedriskā transporta lietotājiem viedokļi par transportu tīrību un kārtību tajos dalās. Tie, kuri nav apmierināti ar kārtību sabiedriskajā transportā, sūdzas par smaku un netīrību.

"Cik man ir sanācis braukt, pēdējā laikā es esmu pamanījusi dažas reizes, ka ir ļoti netīri logi. Tad es domāju, ka man tā ir sanācis gandrīz katru reizi, kad es braucu, īpaši vakaros. Īpaši tramvajos ir šī lieliskā piezīme, ka, ja jums blakus sēž netīri cilvēki vai tamlīdzīgi, tad zvaniet policijai. Protams, neviens to nedara, jo neviens šiem cilvēkiem neko nevar izdarīt un viņi turpina braukt, un tas patiesībā traucē. Tas arī, manuprāt, ir viens no iemesliem, kāpēc es nebraucu ar sabiedrisko transportu pārāk bieži," atzina kāda rīdziniece.

RPP pārstāvis Toms Sadovskis norāda – ir vairāki veidi, kā policija reaģē uz citiem traucējošajiem pasažieriem. Visbiežāk izsaukumi tiek saņemti par bezpajumtniekiem.

"Konkrēta statistika par izsaukumiem, kas saņemti no pasažieriem, mums pašlaik nav, taču, viennozīmīgi, mēs varam teikt, ka faktiski katru dienu pa kādam izsaukumam ir. Pārkāpumu konstatēt mēs varam trijos veidos. Viens un visbiežākais būs tieši ar pasažieru palīdzību, kad pasažieri izsauc policiju. Vēl viens veids, kā to konstatēt, ir, kad "Rīgas satiksmes" kontrolieri izsauc policiju. Un tad trešais ir tajos gadījumos, kad Rīgas pašvaldības policija sniedz atbalstu kontroles dienestu," 

"Rīgas satiksmes" pārstāve norāda, ka savā ziņā sabiedriskais transports ir sabiedrības spogulis. Tādēļ jau arī to sauc par sabiedrisko transportu. Tīrība un kārtība tajos mainīšoties tikai tad, kad mainīsies sabiedrības attieksme.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti