«Rīgas mikroautobusu satiksmei» traucē neregulārie pārvadātāji

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

25 miljonu latu vērtie jaunie mikroautobusi Rīgas ielās joprojām nav gatavi pilnībā nodrošināt pasažieru pārvadājumus, jo neregulārie pārvadātāji sagādā zaudējumus. Tāpēc jau septembrī gatavojas piketēt pie Saeimas, lai rosinātu mainīt likumu un neregulāros pārvadātājus izskaustu no pilsētas ielām. Arī Rīgas domes Satiksmes departaments gatavojas nopietnākai cīņai. Tikmēr paši neregulārie pārvadātāji uzsver, ka jau tagad risina „Rīgas mikroautobusu satiksmes” nespēju nodrošināt nepieciešamo skaitu reisu un neredz iemeslu pārtraukt savu darbību.

Pilnsabiedrībai „Rīgas mikroautobusu satiksme” būtu drīzumā jāpārņem visi maršruti, tomēr to uzņēmums ir gatavs darīt tikai tad, kad pilsēta būs tikusi galā ar neregulārajiem pārvadātājiem. Kamēr „Rīgas mikroautobusu satiksme” nav vienīgais uzņēmums, kas pārvadā pasažierus ar maršruta taksometriem, tikmēr pasažieriem jāsamierinās, ka šie auto kursē retāk, tātad tie ir ilgāk jāgaida un arī tad var pabraukt garām, ja visas sēdvietas aizņemtas. „Rīgas mikroautobusu satiksmes” vadītājs Vitālijs Komars uzskata, ka pie vainas ir neregulārie pārvadātāji, kuri katru mēnesi rada uzņēmumam zaudējumus 20 līdz 30 tūkstošs latu apmērā.

„Viņi traucē mums un „Rīgas satiksmei”, apdzen, brauc pa priekšu, draud mūsu šoferiem fiziski izrēķināties, ja viņi turpinās strādāt mūsu uzņēmumos. Dara visu to, ko bandīti 90. gados. Uz ielas brauc cilvēki, kuri saņem pusi no minimālās algas, vakarā nodod plānu skaidrā naudā, nemaksā nodokļus, viņu īpašnieki brauc ar džipiem, mersedesiem un ne VID, ne kāds cits neko nedara,” savus vērojumus klāsta Komars.

„Rīgas mikroautobusu satiksme” sola piketēt pie Saeimas septembra pirmajā vai otrajā ceturtdienā, aicinot veikt likuma grozījumus, nosakot, kuri no pārvadātājiem skaitās regulārie, un kuri nē. Rezultātā Komars cer, ka neregulārajiem pārvadātājiem varētu atņemt licences.

Tomēr nav pilnībā pabeigts 180 mikroautobusu iepirkums. Un arī iedzīvotājiem vēl jārēķinās, ka šie paaugstināta komforta mikroautobusi kursēs retāk. Komars pieļauj, ka tiks mainīts grafiks, jo pašlaik 15 pasažieru vietā mikroautobusos iekāpj vien pieci pasažieri.

Bet uzņēmums „Eko Bus” ir viens no tiem, kuri ir neregulārie pārvadātāji. Uzņēmuma jurists Māris Putāns skaidro, ka problēma ir politiska rakstura un „Eko Bus” ir noslēdzis līgumus par pasažieru pārvadājumiem.

„Šobrīd Rīgas pilsētā ir haoss un paaugstināta servisa pakalpojums netiek izpildīts pienācīgā kātā. „Eko Bus” ir ķīlnieks, ka Rīgas iedzīvotājs un viesi vēlas izmantot transporta pakalpojumu un netieši izmanto arī „Eko Bus” pakalpojumu, lai gan tas ir paredzēts citai personu grupai,” saka Putāns.

Putāns skaidro, ka „Eko Bus” noslēdzis līgumus ar organizācijām, kuras vēlas, lai viņu darbinieki laikā nokļūtu galamērķī. Tomēr „Rīgas mikroautobusu satiksmes” nepilnvērtīgā grafika dēļ, „Eko Busu” izmanto arī citi pasažieri. Jaunais Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs Krišjānis Peters skaidro, ka plāns ir iesaistīt gan policiju, gan arī Valsts ieņēmumu dienestu, lai radoši un arī radikāli tiktu galā ar neregulārajiem pārvadātājiem:

„Mēs nelūgsim mainīt likumu, bet nopietnāk un radošāk pieiesim tam. Tāpat kā likums tiek apiets, mēs arī skatīsimies radošāk. Ja šoferis brauc uz kafejnīcu un bāru ar cilvēkiem pilnu autobusu, tad VID lūgsim pārbaudīt šī uzņēmuma apgrozījumu, vai tiešām katru dienu pilniem autobusiem tiek vesti cilvēki uz šo ēdināšanas punktu.”

25 miljonu latu vērtais līgums, kas noslēgts uz pieciem gadiem, paredz, ka "Rīgas mikroautobusu satiksmei" jānodrošina pasažieru pārvadājumi 35 maršrutos pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma. Lai to nodrošinātu, jāiepērk 180 jauni mikroautobusi. "Rīgas satiksme" uzsver, tam jānotiek līdz augusta beigām.


Valsts ieņēmumu dienests norāda, ka iesaistīsies, lai palīdzētu pierādīt, vai pārvadājumi ir neregulāri vai tomēr regulāri. Pārkāpumi nodokļu jomā neregulāro pārvadātāju vidū ir atklāti, tai skaitā ieņēmumu neatspoguļošana un darba laika nepareiza uzskaite. Viens no risinājumiem būtu noteikt, ka par neregulārajiem pārvadājumiem iespējams norēķināties tikai bezskaidrā naudā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti