4. studija

Vai Lucavsalas mazdārziņos uzdarbojas sērijveida dedzinātājs?

4. studija

Kā notiks Aivara Lemberga krimināllietā nosauktās mantas konfiskācija?

Kad Rīgā sāks kursēt metrobuss?

Rīgas metrobusa un jaunu transporta maršrutu tīklus plāno izstrādāt līdz 2023.gadam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Rīgai ir grandiozi plāni – pie sešām dzelzceļa stacijām attīstīt ērtu infrastruktūru, lai, atbraucot ar vilcienu, ērti varētu nokļūt, piemēram, līdz pilsētas centram. Plānots ieviest arī metrobusa līniju. Ja šos plānus apstiprinās un tam varēs saņemt Eiropas Savienības (ES) naudu, šos darbus plāno pabeigt līdz 2026. gadam, bet plāni jāizstrādā līdz 2023. gadam, ziņoja LTV raidījums “4. studija”.

“Mēs skatāmies uz Zemitāna staciju, Sarkandaugavas staciju, Dauderos, Ziemeļblāzmā, Šķirotavā un Bolderājā – šie seši punkti, tās ir dzelzceļa stacijas, kur “Latvijas dzelzceļš” līdz 2023. gadam realizēs savu peronu modernizācijas projektu. Un Rīga to integrētu pilsētas pārvadājumos, lai turpat varētu pārsēsties uz sabiedrisko transportu, velosipēdu vai citu mikromobilitātes līdzekli, vai koplietošanas transportlīdzekli,” stāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāvis Kristaps Niedols.

Tiek solīts, ka no šīm dzelzceļa stacijām varēs ērti nokļūt līdz pilsētas centram vai tuvējiem mikrorajoniem, kā arī tiks izveidota veloinfrastruktūra 64 kilometru garumā.

Pašlaik gan ir tikai “indikatīvi apzināti” iespējamie maršruti, kā to konceptuāli darītu, kur samazinātu kādus maršrutus vai pārorganizētu, bet tas viss ir daļa no lielās reformas, ko paredzēts iekļaut Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā.  

“Autobuss, teiksim, Bolderājā kursē pa Bolderāju, piebrauc pie dzelzceļa stacijas, cilvēks pārsēžas vilcienā un nokļūst centrā vai citā dzelzceļa stacijā,” piemēru minēja Niedols.

“Katrā punktā ir citādāk, Sarkandaugavā 3. trolejbuss ir vienā pusē un trolejbuss un autobuss ir otrpus dzelzceļam, tad tie tiek pievilkti tuvāk pie stacijas. Bolderājā tas, visticamāk, būtu autobuss, Ziemeļblāzmā – arī, savukārt Šķirotavā mūsu plāns ir pievilkt tramvaja līniju,” stāstīja Niedols.

No Zemitāna dzelzceļa stacijas ir plānots ierīkot metrobusu, kas vedīs pasažierus pa Dzelzavas ielu līdz pat Juglas ielai.

Metrobusa līnija ir neatkarīgā sabiedriskā transporta līnija, pa kuru kursētu ekoloģiski tīrs sabiedriskais transports, kam nodrošinās pilnīgi neatkarīgu un ātru kustību. Tātad maršruts būtu no Zemitāna stacijas līdz veikalam “Sāga”.

Sastrēgumi neietekmē metrobusu, līdz ar to pasažieri var precīzi zināt, cikos nokļūs galamērķī.

Pašlaik Satiksmes ministrija gaida atgriezenisko saiti par šo pilno reformu plānu no Eiropas Komisijas, ja tas būs pozitīvs vērtējums, tad šis un visi pārējie projekti ir jāievieš līdz 2026. gada vidum.

Vēl gan īsti skaidrības par visiem nav, taču 2023. gadā vajadzētu zināt, kādi maršruti un uz kurieni vedīs, bet darbi tiks pabeigti līdz 2026. gadam.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti