Inese Ratinīka: Tas, kas mums ir īpaši jāakcentē, ir jaunu skolotāju sagatavošana. Jaunu skolotāju ataudze, manuprāt, tuvākajos gados būs visbīstamākā problēma. Otra kategorija ir mazākumtautības skolu skolotāji, jo pāreja uz latviešu valodu varētu būt īsts izaicinājums.
Latvijas Radio: Rīgā pedagogu trūkums ir īpaši liels. Kas, jūsuprāt, pie tā ir vainīgs?
Šāda situācija ir izveidojusies vēsturiski, jo būtībā Rīga ir liels donors, bet diemžēl nesaņēma pietiekami līdzekļus atpakaļ. Ārkārtīgi netaisnīga sistēma, kurā citas valsts pilsētas saņēma par 6% lielāku fondu, bet Pierīgas pašvaldības – pat padsmit [procentu] lielāku līdzekļu fondu. Mēs saprotam, ka uzreiz izlīdzināt šo situāciju nav iespējams, bet pozitīvi vērtējam to, ka zināmā mērā vismaz nedaudz izdevās panākt kompromisu, ka mēs virzāmies tajā virzienā, kurā tiks izlīdzināta šī nevienādība starp Rīgu un citām valsts pilsētām.
Vai jūs apsverat domu samazināt skolu skaitu?
Es ļoti kritiski vērtēju iespēju mehāniski samazināt skolu skaitu, jo, ja mēs šajās ēkās saglabājam izglītības vai citu pašvaldības funkciju, tas ietaupījums nav tik būtisks, lai par to būtu vērts runāt.
Nevērsim ciet skolas tikai ekonomisko apsvērumu pēc.