Rīgas dome pašlaik neplāno atkārtot Rīgas domes pagaidu administrācijas centienus ar atlaižu atcelšanu mazināt pasažieru pieplūdumu sabiedriskajā transportā.
Paredzot nepieciešamību līdz ar premjera aicinājumu izvērtēt situāciju sabiedriskajā transportā, varētu izvērtēt citu sabiedrības grupu pieplūdumu publiskajā transportā, teica Ķirsis.
"Problēmas sabiedriskajā transportā pamatā ir pīķa stundās, kas pamatā ir no plkst. 7 līdz 9 un pēcpusdienās no plkst. 16 līdz 17.30 vai 18.
Datu analīze mums parāda, ka pensionāri pīķa stundās īstenībā brauc maz. Līdz ar to viņi šo situāciju lielā mērā nepasliktina.
Pēdējā laikā jauniešu, vidusskolēnu Covid-19 saslimstības rādītāji iet uz augšu. Vienlaikus mēs pēc datiem redzam, ka vidusskolēni sabiedrisko transportu izmanto diezgan daudz. Tad te varētu būt jautājums, ko izskatīt, vieta diskusijai," sacīja Rīgas vicemērs.
KONTEKSTS:
Covid-19 uzliesmojuma laikā 2020. gada pavasarī Latvijā bija izsludināta ārkārtējā situācija jaunā koronavīrusa ierobežošanai. Situācija vasarā bija stabila, bet septembra beigās saslimstība strauji pieauga. Valdība novembrī atkārtoti noteica ārkārtējo situāciju, bet, tā kā saslimstība ar Covid-19 nemazinās, ārkārtējā situācija ir pagarināta līdz 6. aprīlim, ieskaitot arī Lieldienu brīvdienas.
Saskaņā ar valdības atbalstīto luksofora principu par ierobežojumu mīkstināšanu varētu spriest, ja saslimstības rādītāji samazinātos līdz vidēji 200 gadījumiem uz 100 000 cilvēku 14 dienu laikā.