Dienas ziņas

NVA: jauniešu bezdarba līmenis nav augsts

Dienas ziņas

Beidzas mācības "Zobens 2016" Latgalē

Rīgas dome lemj par Skanstes tramvaja līnijas izbūvi

Rīgas domē sēdē par tramvaju cauri Lielajiem kapiem liedz izteikties iedzīvotājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Rīgas domes Satiksmes komitejas vairākums lēma, ka uzņēmums “Rīgas satiksme” būs galvenā institūcija Skanstes jeb tā dēvētās Lielo kapu tramvaja līnijas izbūves projektā. Aptuveni simt miljonu eiro vērtais plāns tiek virzīts steigā. Turklāt iedzīvotāju domas Rīgas dome dzirdēt negrib, par ko liecināja aizliegums sabiedrības pārstāvjiem izteikties komitejas sēdē.

Skaidrojot plānu, kādēļ prioritāri tramvaja līnija būvējama tieši Skanstes virzienā, Rīgas domes Satiksmes departamenta projektu vadītājs Ēriks Šulcs deputātiem atzina, ka noteicēja šajā lietā ir “Rīgas satiksme”, nevis Rīgas dome. “Projekta pieteicējs “Rīgas satiksme” izvēlas, kuru projektu realizēt atbilstoši saviem plāniem. Cik es sapratu, šis projekts iesaistīs visvairāk esošo infrastruktūru ar vismazāk līdzekļiem. Tas atvērs piesaisti 5. un 9. tramvaja maršrutam, ļaus 6. un 11.tramvaja maršrutiem veidot jaunus maršrutus uz Skansti,” skaidroja Šulcs.

Šulca teiktais raisīja opozīcijas deputātu neizpratni un debates, kādēļ satiksmes politiku tik nozīmīgos jautājumos galvaspilsētā nenosaka dome vai nozares departaments, bet gan pašvaldības uzņēmums.

Jurģis Klotiņš (Nacionālā apvienība) uzsvēra, ka par tramvaja līnijas plāniem nav bijis diskusiju: “No Rīgas domes puses diskusijas par šo bija ļoti ierobežotas, apspriežot vairāk medijos. Dažādi satiksmes eksperti izteikušies, ka lietderīgāk būtu šo finansējumu apgūt, izbūvējot līniju uz Berģiem, Rumbulu vai Dreiliņiem, jo tad būtu lielāks ieguvums pasažieru skaitā. Un arī varētu radīt optimālākus priekšnosacījumus.”

Tomēr atbildes uz jautājumiem deputāti nesaņēma.

Savukārt vairākiem sanākušajiem iedzīvotājiem komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks kopā ar partijas biedriem no “Saskaņas” nemaz neļāva izteikties, komitejā runāt drīkstot tikai deputāti.

Domubiedru grupas “Lielo kapu draugi” pārstāvji Andris Gobiņš un Anta Antonija Lapsiņa pēc sēdes bija pārsteigti. “Tas veicina aizdomas, ka projekta galvenais ieguvējs ir divi, trīs miljonāri, kam ir zemes platības Skanstes rajonā. Kurā brīdī notikusi rīdzinieku aptauja par to, kurš no šiem četriem, pieciem savienojumiem ir lietderīgākais?” norāda Gobiņš.

 “Uz Skansti, kur ir pusotrs tūkstotis cilvēku, bet ne uz Purvciemu, Pļavniekiem, Dreiliņiem, kur dzīvo puse Rīgas,” saka Lapsiņa.

Tikmēr komitejas šefs Baraņņiks apgalvo – no tramvaja cauri Lielajiem kapiem uz Skansti Rīga atteikties neplāno, bet darīšot visu, lai netraucētu mirušos: “Mūsu nostāja, lai “Rīgas satiksme” uzdotu projektētājiem darīt visu iespējamo, lai tramvajs ietu pa ielu.”

Ēriks Šulcs pauda, ka, tramvaja līniju būvējot, kapi netikšot skarti. “Tika izskatītas vairākas alternatīvas, bet Eiropas Komisijas pārstāvji pieņēma šo variantu. Un jāsaka, ka līnija neiet cauri kapiem, iet pa ielu. Vai Senču iela ir kapi?” sacīja Šulcs.

Komitejas lēmums paredz ne tikai to, ka projektu ieviesīs “Rīgas satiksme”, bet arī īpašu Rīgas domes atbildību tramvaja līnijai sagādāt zemi. Tas savukārt var nozīmēt, ka ar lēstajiem simt miljoniem eiro Lielo kapu tramvajam nepietiks.

Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā  jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu, daļu maršruta būvējot cauri kapiem. Līnijas izbūve skars vienu kapliču, skaidroja dome. Pret tramvaja līnijas izbūvi ir Lielo kapu draugu kopa, kas novērojusi, ka Skanstes ielas apgabalā nedzīvo vairāk par 2000 cilvēku.

Pašreiz par kapu apsaimniekošanu atbild Latvijas evaņģēliski luteriskā baznīca, taču gan baznīca, gan Rīgas dome ir vienisprātis, ka kapiem jāpāriet pašvaldības īpašumā.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti