Rīgas dome plāno būvēt ceļu cauri māju iekšpagalmiem; iedzīvotāji neapmierināti

Pārdaugavas iedzīvotāji pauž neapmierinātību ar Rīgas domes ieceri izbūvēt jaunu ielu cauri vairākiem daudzdzīvokļu namu pagalmiem. Ar ieceri atvieglot satiksmes plūsmas no Pārdaugavas uz centru plānots pagarināt Durbes ielu, tādējādi izbūvējot jaunu ceļu automobiļiem paralēli Kuldīgas ielai. Neapmierināti ar iekšpagalmu infrastruktūras pārmaiņām un vēlmi nozāģēt gandrīz 60 kokus ir vietējie iedzīvotāji, kas internetā aicina parakstīties pret Durbes ielas pagarināšanu un koku izzāģēšanu. Šādas ielas nepieciešamību apšauba arī pilsētas plānošanas eksperts, norādot, ka Rīga infrastruktūru pārbūvē par labu automašīnām, ne cilvēkiem

Pārdaugavas iedzīvotāji Kuldīgas ielā, skatoties pa logu, var vērot dabu un kaimiņus, kas izved pastaigā suni. Iekšpagalmos starp daudzdzīvokļu namiem novietoti soliņi, bērniem spēļu laukums, un te nedzird blakus esošo intensīvo satiksmi pa Jūrmalas gatvi un Slokas ielu. Nesen iedzīvotāji pamanījuši plakātus, kas aicina uz sabiedrisko apspriešanu par gandrīz 60 koku nozāģēšanu. Izrādās, ka tas nepieciešams, lai turpmāk starp namiem izbūvētu autoceļu, kas vietējos neapmierina. Ar vienu no Kuldīgas ielas iedzīvotājiem Jāni saruna notiek pagalmā, ārā karsē saule, un var patverties ēnā zem viena no lielākiem kokiem.

"Protams, koki ir labi un koki Rīgā ir vajadzīgi. It sevišķi, ja mēs satiksmi palielināsim, koki ir tie, kas savāc putekļus un slāpē troksni," saka Jānis.

Projektu izbūvējot, paredzēts nozāģēt esošos kokus un nojaukt arī vienu māju. Jānis ar domubiedriem aicina rīdziniekus parakstīties internetā pret koku izzāģēšanu. Pagaidām savu viedokli izteikuši 92 cilvēki. Pārdaugavā vēl viens autoceļš caur namu iekšpagalmiem neesot vajadzīgs, jo tepat blakus ir sabiedriskā transporta pieturvietas.

"Man vairāk ir jautājums par to, kā mēs attīstām satiksmi un, uzbūvējot jaunus ceļus, mēs veicinām transporta attīstību. Ja skatās uz Rīgas transporta plānu un tādu loģiku, tad sabiedriskais transports noteikti būtu tas, kuram būtu jābūt pirmajai prioritātei," turpina Jānis.

Rīgas dome iecerējusi paralēli Kuldīgas ielai izbūvēt Durbes ielas turpinājumu, savienojot Daugavgrīvas un Slokas ielu. Tas nozīmēs, ka automašīnas, piemēram, no Imantas varēs līdz centram braukt taisni, nevis nogriezties uz Slokas ielu, kā līdz šim. Kuldīgas ielas pagalmā sarunājas divas kundzes. Abas šeit dzīvo kopš bērnības un ar šādu ieceri nav apmierinātas.

"Kāpēc mums vajadzīgs tas ceļš šeit cauri? Zaļās zonas vairs nebūs, un visapkārt būs putekļi un netīrs, bet neviens jau mūsos neieklausīsies. Kā viņi nolems, tā arī izdarīs. Šeit ir arī daudz bērnu, kur viņi tagad, iznākot no mājas, varēs pastaigāties? Būtu mūsos ieklausījušies un redzējuši mūsu asaras. Manuprāt, bezcerīgi," saka Irina.

Rīgas domes Satiksmes departamentā stāsta, ka autoceļa izbūve šeit ieplānota jau vairāk nekā 20 gadus un beidzot sākta projekta saskaņošana. Četru joslu ceļa izbūves nepieciešamību pamato Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante:

"Tas nozīmē, pabeigt šo maģistrālo ielu, lai atslogotu mazākās ielas, piemēram, Slokas ielu no intensīvās satiksmes. Ir jāskatās ilgtermiņā, un šīs mazās ielas ir jāatslogo no automašīnām."

Šādam argumentam nepiekrīt pilsētas plānošanas eksperts Jānis Ķīnasts.

"Nekad jauna iela neatvieglo citas ielas. Jauna iela neilgā laikā kļūst tieši tikpat noslogota. Ko mēs darām tālāk? Mēs atkal ceļam nākamo ielu," - tā Ķīnasts.

Ķīnasts apšauba šādas ielas nepieciešamību. Sarunā viņš uzsver, ka Rīgā infrastruktūra tiekot pakārtota autobraucējiem, nevis iedzīvotājiem. Turklāt projekts esot nepārdomāts, jo tajā neesot iezīmētas ne gājēju pārejas, ne ērta infrastruktūra kājāmgājējiem.

"Ir vairāk nekā skaidrs, ka šāda ielas izbūve, skatoties uz projektu, cik daudz vietas ir atvēlētas gājējiem, kādi ir izmantoti velo infrastruktūras risinājumi, tos var uzskatīt par nožēlojamiem. Līdz ar to tas ir vienkārši absurdi attiecībā pret to, ka 70% cilvēku Rīgā pārvietojas ar sabiedrisko transportu," skaidro eksperts.

Domē gan skaidro, ka, lai arī projektam vēl neesot aprēķinu, ar kādu atdevi jaunais ceļš varētu risināt Slokas ielas noslogotību, par gājējiem un velobraucējiem gan būšot padomāts. Sagaidāms, ka būvniecība sāksies nākamgad, bet iedzīvotāji pret koku nozāģēšanu var parakstīties vēl līdz 10.maijam. Citējot Dimanti, saprāta robežās dome iedzīvotājos ieklausīsies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti