Dienas notikumu apskats

«airBaltic» līdz gada beigām būs jāatrod jaunais «investoru mednieks»

Dienas notikumu apskats

Spriedze Francijas un Krievijas attiecībās pieaug - Putins atceļ vizīti Parīzē

Rīgas dome akceptē Lielo kapu tramvaja projektu

Rīgas dome akceptē Lielo kapu tramvaja projektu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Pēc vairāk nekā stundu ilgām diskusijām Rīgas domes pozīcijas deputāti otrdien, 11.oktobrī, sasauktā ārkārtas sēdē nolēma dot zaļo gaismu tā dēvētajam kapu tramvajam un atbalstīja Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projekta tālāku virzību. 

Par projekta īstenošanu nobalsoja 34 domnieki, pret bija 15 opozīcijas pārstāvji, liecina Rīgas domes informācija.

Ar «Saskaņas» un «Gods kalpot Rīgai» deputātu balsu pārsvaru tika arī noraidīta sabiedrības un domubiedru grupas «Lielo kapu draugi» pārstāvja Andra Gobiņa vēlme izteikties pirms domes lēmuma.

Domes lēmums paredz, ka uzņēmums “Rīgas satiksme” būs galvenā institūcija Skanstes jeb tā dēvētās Lielo kapu tramvaja līnijas izbūves projektā.  Par projektu dome slēgs līgumu ar “Rīgas satiksmi” un par līguma izpildi atbildīgs būs domes Satiksmes departaments. 

Domes Īpašuma departamentam būs jāiegādājas projektam nepieciešamo zemi, nodrošinot “Rīgas satiksmei” tiesības izmantot šos īpašumus projekta realizācijai.

Projektu ar plānoto 3,6 kilometrus garo tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, 12 jauniem zemās grīdas tramvajiem un ap 100 miljonu eiro izmaksām Rīgas pašvaldība līdz šim virzījusi bez domes un sabiedrības iesaistes.

Jaunā  līnija tiks izbūvēta maršrutā pa sekojošām ielām: Pērnavas – Senču – Zirņu – Skanstes un Sporta iela. Lai tramvajs nokļūtu uz Skanstes ielas rajonu, nāksies paplašināt Senču ielu, kas šķērso vēsturisko apbedījumu teritoriju.

 

Turklāt, turpinot vasarā aizsākto paradumu galvaspilsētai nozīmīgus jautājumus izlemt pēkšņi un lielā steigā, par otrdien gaidāmo ārkārtas domes sēdi Rīgas deputāti uzzināja piecas stundas pirms tās. Skaidrojot, kādēļ par tā sauktā kapu tramvaja projekta nepieciešamību līdz šim nav sprieduši deputāti, Satiksmes departamenta vadītājs Emīls Jakrins atgādināja, ka par visu atbildīgs uzņēmums «Rīgas satiksme».

Projekts nav detalizēti izstrādāts, tramvajam jāatrodas Senču līniju ietvaros, un nav bažu par kapa vietu pārvietošanu, norādīja Jakrins.

Rīgas mērs «saskaņietis» Nils Ušakovs uzsvēra, ka Skanste būs jaunais galvaspilsētas centrs, kas jau patlaban strauji attīstoties. Turklāt daudz ko izšķir iespēja 70 miljonus eiro saņemt no Eiropas Savienības.

“Šo iespēju vienkārši nedrīkst palaist,”  pauda Ušakovs.

Viņš arī klāstīja, ka “trīs apbedījumu vietas, un mēs nezinām, kas tur apglabāts, neaiztiks”. 

Par muļķībām vai apzinātiem meliem Ušakovs dēvēja domē pie vārda nelaistā Andra Gobiņa izteikumus, ka tramvaja dēļ būs jāupurē pusotra tūkstoša cilvēku atdusas vietas un virkne kapliču.

Tikmēr opozīcijas deputāts Valdis Gavars no «Vienotības» oponēja mēram, ka arī gluži tikai trīs mirušo tur nav.

“Viena kapliča - 6 reiz 6, plus mīnuss 20 zārki tur ir, un tur, kur ir zālīte un neviena kapakmens nav, tur guļ rīdzinieki, kas cēla Rīgu, kurā mēs dzīvojam,” sacīja Gavars.

Lielas iebildes opozīcijas deputātiem, tostarp Dainim Locim no Nacionālās apvienības, bija pret sabiedrības viedokļa ignorēšanu.

“Sabiedrība saņem negatīvo signālu, ka mēs jūs neklausīsimies, nedosim jums vārdu,” sacīja Locis.

Izņemot mēru, debatēs neizteicās neviens no 34 abu varas partiju deputātiem, kas kapu tramvaja tālāku virzību atbalstīja. Opozīcija gan sprieda, ka līdz ar detalizētāku projekta izstrādi domei sabiedrības domas tomēr būs jāuzklausa.

Iepriekš, skaidrojot plānu, kādēļ prioritāri tramvaja līnija būvējama tieši Skanstes virzienā, Rīgas domes Satiksmes departaments norādīja, ka noteicēja šajā lietā ir “Rīgas satiksme”, nevis Rīgas dome.  

Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā  jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu, daļu maršruta būvējot cauri kapiem. Līnijas izbūve skars vienu kapliču, skaidroja dome.

Pret tramvaja līnijas izbūvi ir Lielo kapu draugu kopa, kas novērojusi, ka Skanstes ielas apgabalā nedzīvo vairāk par 2000 cilvēku. 

Pašreiz par kapu apsaimniekošanu atbild Latvijas evaņģēliski luteriskā baznīca, taču gan baznīca, gan Rīgas dome ir vienisprātis, ka kapiem jāpāriet pašvaldības īpašumā.

 

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti