4. studija

Vai iedīvotājiem patīk izraibinātie bērnu dārzi?

4. studija

4. studija

Radiatori auksti, bet par siltumu jāmaksā

Rīgas daudzdzīvokļu namā daļai radiatori auksti, bet par siltumu jāmaksā

Daudzdzīvokļu namam Rīgā, Tilta ielā 24, apkure esot pieslēgta jau pirms teju mēneša, taču radiatori joprojām ir auksti, bet jāmaksā par siltumu ir.

"Ir tā, ka mamma šeit dzīvo vienistabas dzīvoklī, un mammai jau kuru gadu ir problēmas ar apkuri. Tad, kad oficiāli ir paziņots, ka ir apkure jau pieslēgta, viņai diemžēl ir problēmas. Mamma zvanīja pati, un vīrs zvanīja. Solīja pieslēgt, bet nekas nenotiek. Piezvana uz namu pārvaldi, tur atbild, ka viss ir kārtībā. Viņi cieš – saģērbjas, satuntuļojas, sēž un cieš. Nu tas taču nav normāli," stāsta Ilze Sudraba.

Vairākkārt ir zvanīts arī "Rīgas siltumam", kas solījis situāciju atrisināt, taču trīs nedēļas pagājušas un nekā. Arī cita mājas iedzīvotāja atzīst, ka ar siltumu šajā mājā regulāri ir problēmas. "Katru gadu mums ir tāda situācija, kad sākas apkures sezona, tā mums vienā istabā radiatori nesilda," saka Jeļena.

LTV raidījums "4. studija" vērsās pie "Rīgas siltuma" ar jautājumu, vai tas ir normāli, ka daļai nama iedzīvotāju ir jādzīvo aukstumā, kamēr citiem tā paša nama iedzīvotājiem radiatori ir karsti.

"Tilta ielā 24 pirmajā korpusā septembra mēnesī divos dzīvokļos tika veikta radiatoru pārbūve. Tas nozīmē, ka vienā dzīvoklī tika uzstādīti radiatori saskaņā ar projektu. Mēs konstatējām, ka arī 20. dzīvoklī ir jaunie radiatori. Īpašnieks projektu uzrādīt nevarēja," stāstīja "Rīgas siltuma" 1. Tīklu rajona vadītāja vietnieks Ojārs Svētiņš.

Tātad bez saskaņota projekta tiek nomainīti radiatori. Stāvvadā ir problēmas ar ūdens cirkulāciju, un kaimiņi trīs nedēļas salst, jo "Rīgas siltums" neesot varējis iekļūt dzīvokļos.

"Bieži vien ir tā - mēs redzam, ka ir uzstādīta noslēgarmatūra uz stāvvadiem, nav saistvada, līdz ar to dzīvokļa īpašnieks, ja viņam ir par karstu, aizver noslēgarmatūru, un tā tiek traucēta visa stāvvada darbība. Gadījumu ir daudz un dažādi. Diemžēl sodīt mēs nevaram. Mēs parasti šādos gadījumos noformējam aktu par to, ka ir nelikumīgi izbūvēts radiators un pieslēgts bez projekta, un visu šo dokumentāciju nosūtam apsaimniekotājam. Viņš savukārt risina šo jautājumu tieši ar dzīvokļa īpašnieku," skaidroja Svētiņš.

Jautāts, vai par nesaņemto siltumu būs jāmaksā, Svētiņš saka: "Parasti šādās situācijās namu pārvaldnieks izskata šo jautājumu un, ņemot vērā, ka apkures sezona ir tikko sākusies un šī problēma jau ir atrisināta, tad pārrēķini tiek veikti.

Ja apsaimniekotājs vērsīsies pie "Rīgas siltuma", mēs apstiprināsim to, ka trīs nedēļas vienā stāvvadā bija traucēta ūdens cirkulācija," teica "Rīgas siltuma" pārstāvis.

Taču "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) saka ko citu.

"Ja mēs raugāmies no pakalpojuma piegādātāja viedokļa, kas ir no "Rīgas siltuma" viedokļa, tātad siltums mājai ir piegādāts. Savukārt nav bijis pareizi sadalīts starp īpašumiem. Diemžēl jāsaka, ka "Rīgas namu pārvaldnieks" šajā gadījumā kā jebkurš cits pārvaldnieks voluntāri nevar pieņemt lēmumu par to, ka kaut kādā veidā tiek pārdalīti šie maksājumi, jo tas skar visus dzīvokļus, visus dzīvokļa īpašniekus šajā īpašumā," sacīja RNP pārstāvis Krists Leiškalns.

Jautāts, kā ir, raugoties no iedzīvotāja viedokļa – siltums nav saņemts, bet rēķins tiek pietādīts, RNP pārstāvis sacīja: "Citiem dzīvokļiem, kuriem šis siltums bija atbilstošā apmērā, viņiem arī nav nekāda veida pamatojums maksāt vairāk nekā citiem dzīvokļu īpašniekiem."

Tātad šobrīd tiem iedzīvotājiem, kuri nav saņēmuši siltumu un negrib par to maksāt, ir jāorganizē mājas kopsapulce un jācer, ka īpašnieku vairākums lems par pārrēķina veikšanu.

Labā ziņa ir tā, ka beidzot visos dzīvokļos ir apkure, bet par nesaskaņoto radiatoru nomaiņu "Rīgas siltumam" ir jāziņo apsaimniekotājam, kam šī situācija tālāk ir jārisina.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti