Izmaiņas saistītas ar dzelzceļa projekta “Rail Baltica” būvniecību. Pasažieriem ieteicams rūpīgi iepazīties ar jauno grafiku, jo izmaiņas skars lielāko daļu maršrutu. Neskatoties uz to, vilcienu kustības intensitāte un pārvadājumu apjoms nav būtiski ietekmēts, skaidroja “Pasažieru vilciens” pārstāve Agnese Līcīte.
“Otra lieta, uz ko vēlamies vērst uzmanību – lielākajai daļai reisu tiks mainīti atiešanas ceļi. Tādēļ lūdzam pasažieriem, dodoties uz vilcienu Rīgas stacijā izvietotajos informācijas tablo pirms brauciena pārliecināties, no kura ceļa aties vilciens. Šis kustības grafiks būs spēkā līdz pat šī gada decembrim. Vēl šonedēļ arī pulksteņrādītāji jāpagriež par vienu stundu uz priekšu, tāpēc sākuma periodā pasažieriem jābūt īpaši modriem un jāskatās sarakstos,” norādīja Līcīte.
KONTEKSTS:
Sākusies "Rail Baltica" būvniecības fāze. 2021. gadā Latvijā notiks jau divu lielu "Rail Baltica" trases posmu būvdarbi: lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālajā stacijā, kur darbi tika sākti novembra beigās. Visā Latvijas teritorijā norit "Rail Baltica" pamata trases projektēšanas darbi.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.