Dienas ziņas

Latgalē adījumus ziedo gan iedzīvotāji, gan pastnieki

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Satiksme būs traucēta visu vasaru

Rīgas centrā būs ilgstoši satiksmes ierobežojumi «Rail Baltica» būvdarbu dēļ

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

13. februārī tiks sākti būvdarbi dzelzceļa infrastruktūras projekta "Rail Baltica" integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā. Lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi Centrālās stacijas apkārtnē, līdz gada beigām tiks pārbūvēti trīs krustojumi un izbūvēta mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra. Būvdarbu laikā būs ievērojamas izmaiņas satiksmē Centrālās stacijas apkārtnē, informēja Rīgas dome.

Projekta būvdarbu zona aptver Ģenerāļa Radziņa krastmalu no 13. janvāra līdz Jēzusbaznīcas ielai, kā arī Rīgas autoostai un Centrāltirgum piegulošās teritorijas. Ievērojamas izmaiņas satiksmē šajā teritorijā būs līdz 2023. gada rudenim, tāpēc rīdzinieki un pilsētas viesi ir aicināti savlaicīgi plānot maršrutus, iespēju robežās plānot ceļā pavadīto papildu laiku, kā arī respektēt jauno satiksmes kārtību būvdarbu laikā.

No 13. februāra jaunā satiksmes kārtība tiks ieviesta 11. novembra krastmalas, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā – Ģenerāļa Radziņa krastmalā virzienā no Akmens tilta uz Salu tiltu satiksmei tiks nodrošināta viena josla. Tiks slēgta brauktuve Maskavas ielā, virzienam no 13. janvāra ielas uz Centrāltirgus ielu posmā no 13. janvāra ielas līdz iebrauktuvei uz Rīgas starptautisko autoostu.

Tāpat tiks slēgtas SIA "Rīgas satiksme" autostāvvietas 13. janvāra ielā pie dzelzceļa uzbēruma un tilta. Ņemot vērā, ka tiks slēgta arī brauktuve, kas savieno Ģenerāļa Radziņa krastmalu un Maskavas ielu, piekļuve Rīgas starptautiskajai autoostai un Rīgas Centrāltirgum tiks nodrošināta, izmantojot Maskavas ielu no Salu tilta puses. Nedēļas beigās stāsies spēkā jauna satiksmes kārtība Ģenerāļa Radziņa krastmalā virzienā uz Akmens tiltu, kur satiksmei būs atvērtas divas joslas.

Kā zināms, "Rail Baltica" integrēšanai Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā tiks pārbūvēti vairāki krustojumi – Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Turgeņeva ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Puškina ielas krustojums. Papildus iepriekš minētajiem krustojumiem ir paredzēts pārbūvēt arī Timoteja un Turgeņeva ielu krustojumu un Gogoļa ielas un Gaiziņa ielas krustojumu. Tiks veikta arī Ģenerāļa Radziņa krastmalas pilna pārbūve, kas ietver visas apakšzemes un citas inženiertehniskās komunikācijas – atjaunos ārējos ūdensvada un kanalizācijas tīklus, gāzes apgādes sistēmas, elektroapgādes un sadales tīklus u.c. Gogoļa ielā tiks mainīti arī siltumapgādes tīkli. Ģenerāļa Radziņa krastmalā visā tās garumā tiks izbūvēta pilna ielas seguma konstrukcija. Visā posmā tiks atjaunots veloceļa segums, kā arī izbūvēta gājēju velosipēdistu rampa, kas savienos Maskavas ielu ar plānoto "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pār Daugavu.

Pilnsabiedrības "RBBL" pārstāvis Armands Vēveris ieskicēja satiksmes ierobežojumus, ar ko jārēķinās:

"Darbi paredzēti gan diennakts gaišajā laikā, gan būs arī nakts darbi. Diemžēl sagaidāmi arī lieli satiksmes ierobežojumi.

Centra pusē tā ir Maskavas forštate – Timoteja iela, Timoteja un Turgeņeva ielas krustojums, Puškina iela, Ģenerāļa Radziņa iela, Maskavas iela. Šīs ir tās galvenās ielas, kurās būs ierobežota privātā transporta kustība, savukārt sabiedriskā transporta kustība – funkcionēs."

„RBBL” pārstāvis Armands Vēveris
00:00 / 00:33
Lejuplādēt

Visā infrastruktūras pārbūvei paredzētajā zonā projekts paredz gājējiem un velosipēdistiem drošākus pārvietošanās risinājumus, vides labiekārtošanu un apzaļumošanu. Gājēju tunelis Gogoļa ielā pie Centrāltirgus tiks pārbūvēts par velosipēdu novietni. Maskavas ielā un Gogoļa ielā projekts paredz arī tramvaja un trolejbusu kontakttīklu pārbūvi. Projekta ietvaros tiks pārbūvēti divi tilti pār pilsētas kanālu – Maskavas ielā un Ģenerāļa Radziņa krastmalā. Pie pilsētas kanāla būvdarbi notiks arī blakus teritorijai, kur agrāk atradās tirdzniecības centrs "Titāniks". Lai nodrošinātu pieeju kanālmalai, tiks izbūvētas kāpnes, panduss un piestātne.

Būvdarbus pēc principa "Projektē un būvē'' veic pilnsabiedrība "RBBL", kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA "Binders", AS "LNK Industries" un SIA "Nordes Būve". Būvuzraudzību veic SIA "Firma L4".

"Rail Baltica" integrēšanai Rīgas centrā īstenots ar 2014.–2020. gada Eiropas Savienības fondu atbalstu, un kopējais projekta budžets ir 28 miljoni eiro. Lielāko daļu veido Kohēzijas fonda finansējums – 23,8 miljoni eiro,  pašvaldības un valsts budžeta dotācija ir 4,2 miljoni eiro.

Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") norādīja, ka darbus jāpaspēj īstenot šā gada laikā, jo šogad noslēdzas Eiropas fonda plānošanas periods.

Rīgas Centrālās stacijas tuvumā pārveidos vēl 36 vietas. Šo darbu izmaksas summa varētu tuvoties jau 200 miljoniem eiro. Pagaidām nav zināms, kad tos varēs sākt būvēt. Taču ar to arī nebūs pietiekami daudz. Plānota vēl virkne dažādu projektu arī citviet Rīgā, arī Pārdaugavā.

"Tas ir milzīgs finansējums. To [pārējie 36 projekti] nāksies atlikt vairākus, iespējams, pat 10 gadus uz priekšu. Aplēse bija pirms diviem gadiem, kad šo 40 projektu, kas ir ap Centrālo staciju, kopīgā vērtība bija ap 170 miljoniem. Ja vēl inflāciju pierēķinātu, tad tās summas ir gana iespaidīgas. Skaidrs, ka pilsētai tādas naudas uzreiz nebūs. Tas būs pamazām, pamazām jāveido," skaidroja Ķirsis.

Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis
00:00 / 00:26
Lejuplādēt

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti