Šogad būtiskas izmaiņas sagaida Ķengaraga un Iļģuciema iedzīvotājus, kuri ikdienā pārvietojas ar tramvaju.
Līdz gada beigām plānots pilnībā pārveidot 7. tramvaja līniju no Centrāltirgus līdz "Dolei", kur sāks kursēt zemās grīdas tramvaji. Tajos senioriem, cilvēkiem ar invaliditāti un māmiņām ar bērniem iekāpt būs daudz ērtāk.
Daļēji pārveidos arī 5. tramvaja līniju. Taču šajā maršrutā ērtie tramvaji varēs kursēt tikai no Iļģuciema līdz centram. Savukārt posmā no centra uz Mīlgrāvi vajadzēs pārsēsties vecos tramvajos, jo pagaidām nav zināms, kad sliedes atjaunos visā posmā.
Abi projekti skars vairāk nekā deviņus kilometrus sliežu ceļu, un pilsētai tas izmaksās vairāk 40 miljonus eiro, no kuriem lielākā daļa ir Eiropas Savienības nauda.
"Tie būs ļoti, ļoti iespaidīgi būvdarbi. Tas ir gan 11. novembra un Ģenerāļa Radziņa krastmalas krustojums, kur jāpārbūvē viss krustojums. Visas pieturas līdz pat ''Doles'' galapunktam tiks pārbūvētas, pielāgojot zemajai grīdai. Plus vēl sakārtota infrastruktūra, piebraucamie krustojumi, luksofori, apgaismojums. Viss kontakttīkls, piecas apakšstacijas šajās līnijās iegūs pilnīgi jaunu izskatu un jaunus tehniskos risinājumus," pastāstīja "Rīgas satiksmes" vadītāja Džineta Innusa.
Lielas izmaiņas Ķengaraga iedzīvotājiem sagaidāmas arī vēlāk.
Līdz 2026. gadam plānots pagarināt 7. tramvaja līniju līdz Maskavas un Višķu ielai.
Jauna tramvaja sliežu izbūve pilsētā notiks pirmo reizi pēdējo 40 gadu laikā. Līdz minētajam krustojumam pagarinās arī 15. trolejbusa līniju. Tur plānots izveidot mobilitātes punktu, kur varēs ērti pārsēsties no viena transporta veida uz citu.
Savukārt jau šogad Rīgā sāks kursēt 35 elektrobusi.
Elektrobusi salīdzinājumā ar parastajiem autobusiem ir klusāki un videi nekaitīgāki. Iesākumā bija plānots, ka tie varētu izmaksāt līdz 23 miljoniem eiro, taču, par spīti ievērojamam cenu kāpumam, iepirkuma rezultāts ir par četriem miljoniem eiro mazāks. Sanāk, ka viens autobuss rīdziniekiem izmaksās vismaz par 100 tūkstošiem eiro mazāk.
"Līguma ietvaros mums piegādās 12 metrus garus autobusus. Tie praktiski ir tādi paši kā tie, kuri šobrīd kursē Rīgas ielās, un ar tiem mēs arī aizvietosim jau novecojušos. [Elektrobusi] kursēs arī kādā līnijā vai kādā maršruta posmā, kurā līdz šim šāda satiksme nav bijusi. Ar vienu uzlādi [elektrobusi] sasniegs līdz 270 kilometrus, un dienas beigās, kad tie būs pilnībā izlādēti, tad uzlāde aizņems četras līdz piecas stundas vienam autobusam," pastāstīja "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Andris Lubāns.
Sākušies arī vērienīgie būvdarbi Centrālās stacijas un Centrāltirgus apkārtnē, kur dažus krustojumus būtiski pārveidos, lai Rīgas infrastruktūrā iekļautu topošo dzelzceļa projektu "Rail Baltica". Vieni no lielākajiem darbiem būs krustojumā pie Dzelzceļa tilta, kur tuvāko nedēļu laikā pārorganizēs tramvaja kustību.
Kopumā gan sabiedriskā transporta kustību grafikiem nevajadzētu būtiski mainīties, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" apliecināja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.