Rīga un Pierīgas pašvaldības interešu aizstāvībai veidos alternatīvu Lielo pilsētu asociācijai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

No divsimt metru gariem veloceliņu savienojumiem līdz ūdenssaimniecības problēmām, stāvparkiem un tramvaja līniju pagarinājumiem – tik plašs ir tematu loks, par ko jaunā Rīgas vadība intensīvās sarunās apspriežas ar Pierīgas pašvaldībām. Rīgas mērija atklāj, ka labākai sadarbībai ar valdību un likumdevēju plānots veidot jaunu metropoles pašvaldību organizāciju, kas būs konkurente vai alternatīva Latvijas Lielo pilsētu asociācijai.

Piektdien, 27. novembrī, Rīgas vicemērs un Latvijas Reģionu apvienības politiķis Edvards Smiltēns, kura kompetence ir veicināt Rīgas sadarbību ar Pierīgas pašvaldībām, aizvadījis tikšanos ar Mārupes domes vadību.

Rīga un Pierīgas pašvaldības interešu aizstāvībai veidos alternatīvu Lielo pilsētu asociācijai
00:00 / 03:34
Lejuplādēt

Tā ir kārtējā saruna ar kaimiņu vietvaru, lai vienotos par kopīgi panākamām lietām, kas būtu gan rīdzinieku, gan blakus novadu iedzīvotāju interesēs. Un Mārupe līdzīgi kā citas Pierīgas pašvaldības vispirms cer uz kopīgo transporta problēmu risinājumiem, kopīgu transporta attīstību, norādīja Mārupes novada domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs no Zaļo un Zemnieku savienības. Rīga lielo infrastruktūras problēmu risināšanai cer uz Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu, kas Latvijai tuvākajos gados būs pieejams vairāku miljardu eiro apmērā.

“Mūsu mērķis panāk to, ka rīdzinieki bauda mazāk sastrēgumu, ir ērtāka satiksme, lai būtu cilvēkiem draudzīga pilsētvide, arī alternatīvajiem transportiem, ir atrisināti savienojumi starp Rīgu un Pierīgu, mazinātas bērnudārzu rindas un sasniegti arī klimata mērķi,” sacīja Rīgas vicemērs Edvards Smiltēns (Nacionālā apvienība/Latvijas Reģionu apvienība).

Rīga saskaitījusi, ka ik dienu galvaspilsētā iebrauc ap 300 tūkstošiem iedzīvotāju, kas dzīvo ārpus Rīgas.

“Mums viņiem jārada alternatīvais veids, ka viņi piebrauc modernā Pierīgas mobilitātes punktā, kur ir savienojums ar modernu jaunu dzelzceļa staciju, iespējams, tur pienāk tramvajs, tur ir velonovietnes un šādā veidā mēs risinām šos jautājumus. Un mums ir pilnīgi skaidra vīzija, kas atšķiras no iepriekšējās politikas, jo iepriekš faktiski nenovērtēja metropoles attīstības potenciālu.

Tas ir vairāk nekā viens miljons iedzīvotāju, kas šajā vietā dzīvo. Mūsdienās konkurē ne tikai pilsētas, bet arī reģioni un metropoles,” sacīja Smiltēns.

Tāpēc Rīga ar Pierīgas pašvaldībām iecerējusi veidot jaunu organizāciju savu interešu pārstāvībai kā sociālajam partnerim valdībā un pie likumdevēja, neslēpjot, ka tā būs alternatīva vai pat konkurents Lielo pilsētu asociācijai.

Tiesa, līdz ar jauno sasaukumu valdība, ko veido līdzīga koalīcija kā Rīgā, galvaspilsētas vajadzības ir pamanījusi vairāk. Piemēram, šonedēļ Finanšu ministrija prezentējusi Eiropas Atveseļošanas fonda miljardu sadalījumu, un tajā piesaukta arī Rīgas aglomerācija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti