Raidījums “4. studija” saņēmis informāciju, ka dažviet gājēju pārejās gājējiem dotais laiks krietni atšķiras no citiem krustojumiem citviet pilsētā, un, piemēram, Brīvības un Raiņa bulvāra krustojuma šķērsošanai atvēlētas vien 8 sekundes, kas ir nepietiekami pat raitākā solī.
Rīgas domes Satiksmes departamenta Sabiedrisko attiecību vadītājs Austris Keišs raidījumam skaidroja, ka gājēju zaļā signāla ilgumu nosaka vairāki faktori – sabiedriskā transporta maršrutu un reisu skaits, šķērsojamās brauktuves platums, satiksmes intensitāte, kustības organizācija visā krustojumā, ietvju esamība un to platums, gājēju „saliņas”.
“Jāņem vērā arī apkārt esošie objekti, tie ir skolas, pieturas, atpūtas vai pasākumu norises vietas, lielveikali, biroji,” norādīja Keišs.
Katram luksoforam tiek izstrādāts individuāls risinājums, atbilstoši šiem faktoriem.
Konkrētajā Brīvības un Raiņa bulvāra krustojumā esošā luksofora objekta uzlabošanu Satiksmes departaments ir paredzējis 2021. gadā, nākamgad, un uzlabojumi paredz gājējiem atvēlēt ilgāku brauktuves šķērsošanas laiku, kā arī mazāku zaļā signāla gaidīšanas laiku.
Kopumā 2021. gadam departaments ir izstrādājis jaunu signālplānu projektu pilnīgi visām regulējamām gājēju pārejām, un šobrīd šis plāns ir saskaņošanas procesā.
Keišs atzina, ka gājējiem nebūs tik mazs laiks paredzēts, lai šķērsotu pārejas, un šo “uzlabojumu mērķis, protams, arī ir atvēlēt ilgāku brauktuves šķērsošanas laiku, lai tad viņiem pietiktu laika, lai mierīgi, savā tempā, savā solī varētu šo pāreju šķērsot”.