Rīga sola 450 «kabatu» lielo ielu malās; svešiem grūtāk būs braukt iekšpagalmā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Rīgas dome noslēgusi jau divus iepirkumu konkursus, kuros Ventspils kompānija «Ostas celtnieks» tiks pie vairāku simtu tūkstošu eiro līgumiem par mašīnu stāvvietu jeb tā saukto kabatu izbūvi Malienas un Lielvārdes ielās. Tās ierīkos sarkano līniju robežās uz pašvaldības zemes, ko patlaban aizņem zāliens. Tādējādi tiek īstenota domes apņemšanās no mašīnām atslogot namu iekšpagalmus mikrorajonos. Tikai pašlaik nav skaidrs, vai ielu malas kā stāvvietas rīdzinieki maz izmantos.

Rīgas dome pērnā gada sākumā nāca klajā ar secinājumu, ka stāvvietas pagalmos ir ērtas 30 procentiem rīdzinieku, kuriem pieder automašīnas. Taču 70 procentiem pilsētnieku nepatīkot, ka zem viņu logiem stāv desmitiem automašīnu, kas rada troksni un izplūdes gāzes. Rīgas mērs «saskaņietis» Nils Ušakovs apsolīja mikrorajonu galvenajās ielās uz pašvaldības zemes ierīkot stāvvietas, kas turklāt « trīs gadu laikā tiks izveidotas pie visām Rīgas mikrorajonu ielām, kur vien tas tehniski ir iespējams». Pērn solītos darbus gan intensīvi sāks šogad tieši pirms pašvaldību vēlēšanām.

Plānus iezīmē Rīgas domes Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters:

„Šogad gandrīz visos mikrorajonos mēs uzsāksim stāvvietu izbūvi ielu sarkanajās līnijās. Trīs konkursi ir vai nu pabeigti, vai jau noslēgti līgumi, bet vēl priekšā ir 11 objekti, tā kā vēl būs konkursi un, iespējams, citi uzņēmēji, kas šos darbus veiks.

Orientējoši tas varētu būt 400-450 automašīnām pirmajā kārtā, ko šogad būvēsim.

Darbs turpināsies, šogad tiks izsludināts konkurss par nākamo kārtu projektēšanu,” klāsta Valpēters.

Šogad jaunas stāvvietas tiek solītas Ilūkstes, Ulbrokas, Rušonu, Valdeķu, Ēbelmuižas un Dammes ielās, kā arī Anniņmuižas bulvārī. Tāpat tā dēvētās kabatas šovasar izbūvēšot Zolitūdes ielā, gar kuru ir ievērojami daudzdzīvokļu namu masīvi. Tur sastaptajiem rīdziniekiem jautāju, kā pagalmos sadzīvo ar mašīnām. Kāds vīrietis apgalvo, ka var atrast vietu, kur mašīnu nolikt, ir stāvvieta. Arī cits uzrunātais atzīst, ka gada laikā varbūt vienreiz bijusi problēma, un iedzīvotājiem katram esot sava stāvvieta. Kāda sieviete stāsta, ka vakaros gan kādreiz cilvēki minūtes desmit meklē mašīnai vietu.

Regulāras sūdzības par mašīnu pārblīvētajiem iekšpagalmiem saņem lielākais galvaspilsētas māju apsaimniekotājs uzņēmums «Rīgas namu pārvaldnieks». Stāsta kompānijas pārstāve Santa Vaļuma:

„Bieži ir aizdomas, ka tie [kas novietojuši savas mašīnas] nav attiecīgās mājas vai dzīvokļa iedzīvotāji. Bieži dzīvokļu īpašnieki izskata iespēju pieņemt lēmumu par automašīnu novietošanas ierobežojumiem savas mājas piesaistītajā teritorijā jeb pagalmā. Tas, kas šobrīd ir aktuāli, kā iepriekš – pirms Dzīvokļu īpašuma likuma grozījumiem [rīkoties]. Likums noteica to, ka nepieciešams 100% dzīvokļu īpašnieku lēmums par teritorijas ierobežošanas nosacījumiem, bet grozījumi paredz, ka nepieciešamas trīs ceturtdaļas īpašnieku balsu, kas nozīmē, ka

salīdzinoši vieglāk turpmāk mājas kopīpašniekiem būs pieņemt lēmumu par automašīnu novietošanas ierobežojumu noteikšanu.”

Pašlaik gan «Rīgas namu pārvaldnieks» vēl nejūtot pastiprinātu iedzīvotāju interesi izmantot jauno likuma iespēju.

Šogad investīcijām iekškvartālu un piebraucamo ceļu infrastruktūras atjaunošanai Rīgas dome ieplānojusi četrus miljonus eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti