Rīgā sabiedriskais transports naudas trūkuma dēļ kursē retāk nekā Covid-19 uzliesmojuma laikā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Lai galvaspilsētā sabiedriskais transports kursētu biežāk, pašvaldības uzņēmumam "Rīgas satiksme" trūkst 15–20 miljoni   eiro. Vietvaras atbildīgajā komitejā grūtības apzinās, norādot, ka papildu straujajam cenu kāpumam problēmu saasina ik dienu trūkstošie 100 000 pasažieru. Neziņu rada, vai pašvaldība kompānijai spēs palīdzēt, jo nauda esot nepieciešama daudziem pašvaldības uzņēmumiem.

Rīgā sabiedriskais transports naudas trūkuma dēļ kursē retāk, nekā Covid-19 uzliesmojuma laikā
00:00 / 02:47
Lejuplādēt

Saslimstība ar Covid-19 turpina samazināties, un jau pāris mēnešus teju visi ierobežojumi ir atcelti, taču neatkarīgi no tā  galvaspilsētā sabiedriskais transports kursē retāk nekā pērn rudenī, kad pandēmija ar katru dienu pieņēmās spēkā. Kursēšanas biežums neapmierina pilsētas aktīvistus, kas šonedēļ piketa gājienā protestēja arī pret vietvaras neizpildītiem solījumiem uzlabot pilsētas vidi.

"Rīgas satiksmē" atklāja, ka, salīdzinot ar septembri, reisu skaits darbdienās sarucis par 16%. Lai intensitāti atjaunotu, kompānijai trūkst ap 20 miljoniem eiro.

"Šobrīd mēs varam divās daļās dalīt finansējuma trūkumu. Viens tiešā mērā ir saistīts ar nobraukumu. Tātad ar papildu reisu apjomu, ko vajadzētu nodrošināt. Otrs, protams, šogad [novērots] energoresursu sadārdzinājums. Mēs piedāvājām Rīgas domei atjaunot reisu skaitu, kāds tas bija septembrī, bet budžets "Rīgas satiksmei" tika piešķirts tādā apmērā, kas pieļauj nodrošināt reisu skaitu esošajā apjomā," skaidroja uzņēmuma Maršruta tīkla un pārvadājuma daļas vadītājs Reinis Auziņš.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība") skaidroja, ka vietvara uzņēmumam ik gadu piešķir ap 120 miljoniem eiro, taču šogad apjoms nav pietiekams straujā cenu kāpuma dēļ. Pārdalīt naudu esošajos satiksmes projektos nav iespējams, tāpēc atliek tikai gaidīt dotāciju no pilsētas budžeta.

"Tie, kas ir atbildīgi un iesaistīti satiksmes nozarē, mēs vēlamies, lai papildu finansējums "Rīgas satiksmē" būtu. Citādi mēs draudam pārraut līkni, ka kursēšana ir tik reta, ka mēs apdraudam sabiedriskā transporta jēgu. Tad jau tiešām tie cilvēki sāk teikt – "pagaidiet, man jau nav citas iespējas, kā pārvietoties. Tad man jāpērk privāta mašīna vai jābrauc ar citiem mikromobilitātes rīkiem"," sprieda Pulks.

Pagaidām nav zināms, vai "Rīgas satiksmei" vietvara spēs palīdzēt, jo naudas trūkumu izjūt arī daudzas citas pašvaldības struktūras, atzina Pulks, izsakot cerību, ka jautājumu domē izdosies atrisināt jau vasarā. Vienlaikus viņš atklāja, ka pašvaldība budžetu realizē veiksmīgāk, nekā paredzēts. Tāpēc rodas pārpalikumi.

Par spīti grūtībām, kompānija reisu apjomu pērnā septembra līmenī jau esot atjaunojusi vairāk nekā trešdaļā maršrutu.

Turklāt tuvākajās dienās uz vasaras sezonu atsevišķos reisos pagarinās maršrutu un palielinās arī transportlīdzekļu skaitu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti