Rīgā plāno risināt problēmas ar stāvvietu pieejamību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Palielinoties autotransporta skaitam galvaspilsētā, pašvaldības dome pasūtījusi pētījumu, lai noskaidrotu, kā risināt problēmas ar stāvvietām. Pilsētas aktīvistu organizācijā uzskata, ka jautājums par maksu ir jāvērtē katrā vietā individuāli. Turpretim pilsētplānotājs uzsver, ka problēmas ar automobiļu skaitu jārisina, aktīvāk pievēršoties sabiedriskā transporta attīstībai.

Rīgā plāno risināt problēmas ar stāvvietu pieejamību
00:00 / 03:16
Lejuplādēt

Rīgā ir vairāk nekā 6000 pašvaldībai piederošo maksas autostāvvietu. Kopš jaunā sasaukuma dome ir atklājusi dažus simtus jaunu vietu, bet likvidējusi – 16. Lai netraucētu tramvaja kustībai, pašvaldība šomēnes nolēmusi stāvvietas slēgt Krišjāņa Barona ielā starp Pērnavas un Brīvības ielu. Vicemērs Vilnis Ķirsis („Jaunā Vienotība”) norādīja, ka nepareizi novietoto automašīnu dēļ sabiedriskais transports vairākkārt mēdza kavēt pat stundu.

Lai gan automašīnu pilsētā ir vairāk un atrast vietu savam spēkratam kļūst arvien sarežģītāk, mainīt stāvvietu skaitu pašvaldība pagaidām netaisās. Tiks gaidīti pasūtītā pētījuma rezultāti.

„Pētījums šobrīd ir sācies, un tas noslēgsies maijā/jūnijā. Tas būtu tas brīdis, kurā mēs varētu konkrētāk ziņot, uz ko tad pilsēta iet šajā autostāvvietu jautājumā.

Tāpat mums nāk klāt arī elektrouzlādes aspekts. Tas ir ciešā saistībā ar stāvvietām. Attiecībā uz maksas jautājumu, to arī plānots izvērtēt šajā pētījumā,” stāstīja Ķirsis.

Pašreizējais autostāvvietu sadalījums maksas zonās nav efektīvs. Tā uzskata apvienības „Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Kārlis Krēķis. Pēc viņa teiktā, jautājums par maksu būtu jāvērtē katrā vietā individuāli.

„Ja vietas ir brīvas – ļoti labi. Tās [autostāvvietas] tad būtu par velti. Ja vietu nepietiek, tad ir jābūt maksai. Un tā maksa var mainīties atkarībā no pieprasījuma. Tā var atšķirties gan gadalaikā, gan arī varbūt atkarībā no diennakts laika,” stāstīja Krēķis.

Viņš uzsvēra, ka jaunu stāvvietu izveide cilvēkiem radīs vēlmi pirkt spēkratus un vairāk ar tiem pārvietoties, tāpēc galvaspilsētā stāvvietu skaitu paplašināt nevajag.

Savukārt tādās ielās, kur automašīnas ir jānovieto daļēji uz ietves, piemēram, kā tas ir Tallinas ielā, stāvvietas būtu jāslēdz. Krēķis uzsvēra, ka tādās vietās rodas apdraudējums gājējiem.

Savukārt Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis par iespējamo cenu kāpumu izteicās negatīvi. Viņš norādīja, ka Rīgā cenas jau tā ir vienas no augstākajām Baltijā. Lai pēc iespējas vairāk cilvēku varētu īslaicīgi atstāt automašīnu un apmierināt savas vajadzības, labākais risinājums būtu ieviest vairāk terminēto stāvvietu. Tas jo īpaši būtu aktuāli pie sabiedriski nozīmīgām iestādēm.

Savukārt pilsētplānotājam Viesturam Celmiņam problēmas risināšanai ir cits viedoklis.

„Mums vajadzētu izvairīties no rungas risinājumiem, bet vairāk jārunā par burkāniem – nevis sodīt ar augstām cenām, bet turēt alternatīvas – vai mēs kā gājēji ar bērniem uz centru varam tikt ērti, droši un patīkami ar kājām, ar velosipēdu, ar sabiedrisko transportu. Tās ir nopietnas lielas investīcijas, kas vienmēr atmaksājas. Tad pakāpeniski jāsamazina stāvvietu skaits un jāveido pazemes stāvvietas. Mēs mēģinām atkarot publisko ārtelpu no automašīnām, kuras īstenībā vairumā gadījumu stāv pusi dienas vai vairāk,” stāstīja Celmiņš.

Sabiedriskā transporta attīstība kā prioritāte esot arī vicemēram Ķirsim, kurš uzskata, ka, to attīstot, laika gaitā cilvēki sāks mazāk izmantot privāto transportu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti