Rīgā plāno paplašināt Strēlnieku laukumu; izmaiņas būtiski ietekmēšot tūristu pārvadātājus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Rīgā plāno būtiski pārveidot Latviešu strēlnieku laukumu, kur pašvaldība grasās teritoriju paplašināt un labiekārtot, reizē arī likvidējot brauktuvi, kas daudzus gadus kalpojusi kā iecienīta vieta tūrisma autobusiem. Latvijas Radio uzrunātais autobusa vadītājs pret ieceri raugās negatīvi, norādot, ka tā ir labākā vieta, kur uzņemt pilsētas viesus. Lai nerastos konflikts, pašvaldībai ar kompānijām ir jāatrod pienācīgs kompromiss, uzsvēris vides arhitekts un centra aktīvisti, vienlaikus norādot, ka vietvarai jāatjauno vēl plašāka teritorija. 

Rīgā plāno paplašināt Strēlnieku laukumu; izmaiņas būtiski ietekmēšot tūristu pārvadātāju darbību
00:00 / 05:29
Lejuplādēt

Divus mēnešus pēc pusgadsimta vecā Latviešu strēlnieku laukuma atjaunošanas pašvaldība nākusi klajā ar jaunu ideju. Nākamajā gadā tajā paredzēts uzstādīt soliņus, krēslus, galdus un iestādīt krūmājus, puķes un, iespējams, arī kokus. Turklāt laukumu iecerēts atjaunot vēsturiskajā formā. Pie tagadējās teritorijas, pievienojot divus mazus nolaistus zemes gabalus, kas atrodas starp Kaļķu un Grēcinieku ielu un kas no Strēlnieku laukuma ir nodalīti ar brauktuvi. Lai to izdarītu, vietvara grasās likvidēt minēto ceļu, kur agrāk piestāja "Rīgas satiksmes" transports, bet jau gadiem ilgi pilsētas viesus gaida divstāvu tūrisma autobusi. 

Strēlnieku laukums Rīgā
Strēlnieku laukums Rīgā

Var novērot, ka vasarā to ir daudz, piemēram, 15 minūšu laikā pie laukuma piestāj trīs lielie spēkrati. Uzrunātais autobusa vadītājs no "Riga City Tour" un uzņēmuma "Hansabuss" pārstāvis Edgars Cirsis norādīja, ka teritorijas izmaiņas viņa kompāniju ietekmēs būtiski.

"Nebūs vietas, kur stāvēt autobusiem un kur droši varēs iekāpt gan vietējie iedzīvotāji, gan arī tūristi, jo es uzskatu, ka tā ir drošākā vieta šajā zonā arī Vecrīgā. Līdz ar to būs jāpārtaisa gan maršruts, gan visa informācija internetā. Tas, protams, ļoti ietekmēs. Cilvēki mūs redz un nāk klāt. Braucot tikai pa maršrutu, cilvēki tā neievēro, ka ir tāda iespēja apskatīt Rīgu ar divstāvīgo autobusu," sacīja Cirsis. 

Vecrīgas tuvumā Latviešu strēlnieku laukumam alternatīvu vietu, kur ir droši un tūristiem ērti, Cirsis nevarot iedomāties. Turklāt pašvaldība neko vēl neesot piedāvājusi, tāpēc uzņēmums, iespējams, vērsīsies domē, kur, kā noskaidroja Latvijas Radio, dažas vietas domniekiem jau ir padomā. 

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas vadītāja Inese Andersone ("Jaunā Vienotība") stāstīja: "Viena ir pie Triangula bastiona, [kur] paredzēta [vieta] arī tūrisma autobusiem. Protams, arī pie Grēcinieku ielas un pie Kaļķu ielas varēs piebraukt un izlaist un uzņemt cilvēkus. Grēcinieku ielas un Kaļķu ielas piebrauktuve paliek. Un, protams, arī krastmala. Krastmalā ir lielas stāvvietu vietas. Tā ka Vecrīgas tuvumā meklēs optimālākos risinājumus."

Cirsis uz minētajām vietām raugās skeptiski, norādot, ka, piemēram, 11. novembra krastmalā, pieturās uzņemot tūristus, lielais autobuss traucēs "Rīgas satiksmes" transportam, savukārt Triangula bastions, kas atrodas krastmalā, neesot tūristu iecienīts, tāpēc spēkratiem tur stāvēt nebūs izdevīgi.

Dokumenti

Strēlnieku laukuma plānojums

Lejuplādēt

6.57 MB

Pieturu autobusiem varētu izveidot vieglo automobiļu stāvvietas vietā, kas ierīkota pretim bijušajai Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) ēkai. Tā uzskata Rīgas Centra attīstības biedrības pārstāvis Ilmārs Millers, norādot, ka privāto spēkratu stāvvieta pilsētas sirdī ir nepieņemama, un vietvarai tā pēc iespējas ātrāk ir jālikvidē. Savukārt Strēlnieku laukuma attīstības ieceri viņš vērtēja pozitīvi, vien piebilstot, ka teritorijā nepieciešams iestādīt kokus.

"Jebkas, kas atdzīvina Vecrīgu, ir pozitīvi vērtējams, jo pēc kovida laika Vecrīgas kopējais tēls nav pārāk iepriecinošs. Ir daudz tukšu vietu. Uzņēmēji nezina, ko darīt Vecrīgā, nezina, kādu auditoriju gaidīt, un viņi arī nesaņem no pilsētas vadības ziņojumu – kas tad būs tas, ko pilsēta gaida. Vai viņi gaida ballītes, vai viņi gaida pilsētas tūristus, vai viņi gaida vietējos tūristus. Kopumā ne tikai remontēt ielas un laukumus, bet skatīties, kas tās ielas un laukums lietos," pauda Millers.

Ar iebrukušu dzelzsbetona segumu klātos laukumus, kas atrodas tuvāk Daugavai, pašvaldība vēl pērn augustā plānoja atjaunot līdz šīs vasaras beigām. Taču, kā skaidroja Andersone, dome kopā ar "Valsts nekustamajiem īpašumiem" (VNĪ) nolēma uz teritoriju raudzīties kā uz vienu veselumu, tāpēc plānotos darbus pārcēla par gadu, paredzot, ka vienots laukums ar apstādījumiem un labiekārtojumiem būs gatavs līdz nākamā gada beigām.

Savukārt tas, kad remontēs Tehniskās universitātes kādreizējai ēkai no fasādes puses piegulošo teritoriju, par kuru pagājušajā gadā domē nezināja, kura vietvaras nodaļa ir atbildīga par tā atjaunošanu, joprojām nav skaidri zināms. Andersone paredzējusi, ka tas notiks tuvākajos gados. Apvienot darbus ar nākamgad plānoto projektu nevarot, jo tādējādi dome nepaspētu ieceri īstenot līdz noteiktam termiņam jeb nākamā gada beigām. 

Pašvaldības nostāju ar dalītām domām vērtēja vides arhitekts Matīss Šteinerts: "Risinājums ir diezgan vienkāršs. Vienkāršība ir laba, jo tajā apvienojas un padarīs to laukumu vienotāku. Šajā risinājumā Grēcinieku un Kaļķu ielas joprojām ir ārpus risinājuma, līdz ar to mēs uz ielām neskatāmies kā uz šī laukuma projektēšanas teritoriju, kas ir kļūda, jo tas neuzlabos ielas vidi. Pa vidu būs laukums, bet pret to mēs attiecamies joprojām kā pret tādu punktveida objektu, nevis visu teritoriju, visu telpu starp ēkām. No otras puses, tas ir labi, jo tad mēs redzēsim milzīgo kontrastu, kāds ir vecajam un jaunajam dizainam. Tas kontrasts piespiedīs sakārtot arī pārējās laukuma daļas."

Ap pusmiljonu vērto projektu varētu sākt īstenot jau šogad.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti