4. studija

Ceturtā studija

4. studija

Ceturtā studija

Kāpēc vienā pagalmā maksa par atkritumu izvešanu atšķiras piecas reizes?

Rīgā par atkritumu izvešanu RNP vienai mājai pēkšņi prasa 3 reizes vairāk nekā blakus esošajai ēkai

Trīs lietas, ko daudzdzīvokļu namu pagalmos iedzīvotāji izmanto daudzmaz līdzīgi: zaļā zona, piebraucamie ceļi un atkritumu konteineri, taču kādas apsaimniekotāju kļūdas dēļ Rīgā, Maskavas ielā, pēkšņi blakus māju iedzīvotājiem, kuri izmanto vienu un to pašu miskasti, maksa par šo pakalpojumu atšķiras pat trīs reizes, ziņoja LTV raidījums “4. studija”.

Rīgā, Maskavas ielā 285, līdz šī gada jūlija mēnesim bijis līdzīgi kā citur, bet saņemtie rēķini par augustu liecinājuši, ka 4. korpusa iedzīvotājiem atkritumi pēkšņi ir no zelta, jo tos apsaimniekot kļuvis daudz dārgāk.

Augusta mēnesī par atkritumu izvešanu 285. mājas 1. korpuss maksā 2,70 eiro mēnesī, 5. korpuss - 4,50 eiro mēnesī no cilvēka, savukārt 4. korpusa iedzīvotājiem par to, ka savus atkritumus izmet tieši tajā pašā konteinerā, kur pārējo māju iedzīvotāji, jāmaksā 9 eiro par atkritumu apsaimniekošanu mēnesī.

“Tagad šī jau krietnu laiku ir 5. korpusa miskaste, šajā nav nekāda marķējuma, tur visi draudzīgi metam. Un nākamā ir ar aicinājumu mest 1. korpusam 4., un 5.,” atkritumu konteinerus izrādīja vietējā Maskavas ielas 285/4 iedzīvotāja Inese.

Turklāt, kā apgalvo pagalam sašutušie 4. korpusa iedzīvotāji - augustā, izņemot dārgo maksu par atkritumu apsaimniekošanu, nav mainījies pilnīgi nekas. Viņu māja vienmēr bijusi daudz mazāka nekā abas blakus mājas.

“Iepriekšējos gadus bija tā, ka miskastes konteineri ir uz trim mājām. Un tie izdevumi, kas vajadzīgi izvešanai, tika dalīti uz visiem deklarētajiem iedzīvotājiem. Jo mums ir trīs mājas – vienā ir 120 dzīvokļi, otrā - 90, bet trešajā – mūsējā, ir 36 dzīvokļi,”  stāstīja Inese.

Vairāki kaimiņi bija devušies pie sava apsaimniekotāja – “Rīgas namu pārvaldnieka”, kur izskaidrots – tagad apsaimniekotājs nolēmis pielietot jaunu aprēķina formulu un visus izdevumus vispirms dala uz trīs mājām, pēc tam katras mājas ietvaros dala uz dzīvokļu skaitu.

“Ja mēs visi trīs korpusi draudzīgi metam vienā un tajā pašā miskastē, kāpēc mums ir jāmaksā piecas reizes dārgāk nekā pirmajam korpusam?” neizpratni pauda Inese.

Pārvaldnieks ir saņēmis iedzīvotāju sūdzības, bet vēl neesot paspēts sniegt oficiālo atbildi.

“Rīgas namu pārvaldnieka” pārstāvis Krists Leiškalns raidījumam skaidroja, ka Ministru kabineta noteikumos, kas nosaka, kā aprēķināma atkritumu apsaimniekošanas maksa, nekas nav mainījies, un norāda, ka kļūdījies pakalpojuma sniedzējs – uzņēmums “Clean R”.

“Šī ir neordināra situācija. Mēs esam kā pārvaldnieks saņēmuši nekorektu rēķinu no atkritumu apsaimniekotāju puses, kādi ir šie skaitļi šīm mājām. Ir konstatēts, ka šie aprēķini un rēķini ir bijuši nekorekti. Tiek gaidīts korekts rēķins, un iedzīvotājiem jau nākamā mēneša rēķinā tiks labots, kad būs veikts pārrēķins,” solīja Leiškalns.

Protams, nedaudz dīvaini, ka iedzīvotāji savā “Rīgas namu pārvaldnieka” iecirknī jau bija saņēmuši gan skaidrojumu par jauno aprēķina sistēmu, gan dažādus citus argumentus negaidītajai situācijai.

“Viņi pateica, ka varbūt jūs tur pieci cilvēki dzīvojat, bet deklarēta esat viena - jums 9 eiro uz pieciem cilvēkiem, uz sešiem, ja es sestā. Bet es viena dzīvoju. Un 9 eiro!” stāstīja vietēja iedzīvotāja Gaļina.

“Man atnāca, ka par diviem deklarētajiem cilvēkiem jāmaksā. Prasīju, kāpēc tik dārgi. Atbildēja, ka sadala uz visiem. Sanāk, ka mēs maksājam par citu atkritumiem. Citādi neko. Viņi vēl teica, ka ir variants, ka no mājas uzkrājumiem var iegādāties slēgto atkritumu konteineru,” stāstīja mājas iedzīvotāja Jeļena.

Tikmēr atkritumu apsaimniekotājs “Clean R” noliedza savu vainu kļūdainos aprēķinos, jo rīkojušies tāpat kā līdz šim.

“Maksa par pakalpojumu katram korpusam ir aprēķināta atsevišķi, balstoties uz dzīvokļu un tajos deklarēto cilvēku skaitu. “Clean R” ir nodrošinājis pakalpojumu atbilstoši pasūtītāja, šajā gadījumā “Rīgas namu pārvaldnieka”, vajadzībām, un nav pieļāvis kļūdu aprēķinos. To, kā tiek sadalīta maksa par pakalpojumu iedzīvotāju vidū, nosaka konkrētās ēkas apsaimniekotājs – tātad “Rīgas namu pārvaldnieks”,” atbildē skaidroja “Clean R” izpilddirektors Valērijs Stankēvičs.

“Rīgas namu pārvaldnieks” jebkurā gadījumā solīja pārrēķinu un mazākus rēķinus.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti