Absolūti absurda situācija ir izveidojusies Rīgā, Ziepniekkalnā, kur pirms vairāk nekā 5 gadiem pašvaldība ir uzbūvējusi daudzstāvu namu denacionalizēto māju īrniekiem. Bet kopš mājas nodošanas ekspluatācijā paredzētais piebraucamais ceļš ir kļuvis kā kara lauks.
Pašlaik ceļa segums ir ne ierastie asfalts, ne bruģis, bet gan melnzeme. Tā sauktā iela beidzas vietā, kur krustojas divas ielas. Par krustojumu to grūti nosaukt, jo placī ir vienas vienīgas bedres, kuras lietainā laikā ir pilnas ar ūdeni, laukumam pa vidu atstāts dīvains veidojums jeb tas, kas palicis pāri no akas.
Sausajā laikā ar kājām tur vēl var iziet, bet pārvietošanās ar auto gan sagādā grūtības. Dažam labam zemāka spēkrata īpašniekam nākas pamatīgi satraukties par to, vai viņa auto netiks sabojāts.
Apkaimes iedzīvotāji zina stāstīt, ka problēma ir tāda, ka zeme, uz kuras būtu jāizbūvē brauktuve, esot privātīpašums, gadu gadiem tiek solīts, ka to atsavinās, lai varētu pabeigt darbus.
Rīgas domes Satiksmes departamentā atzina – šis zemes gabals nav pašvaldības īpašums, šī vieta nav prioritāšu sarakstā.
Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola skaidroja, ka “departaments par ielām sāk domāt tajā brīdī, kad tās ielas ir nodotas departamenta īpašumā”.
“Līdz ar to patlaban, lai arī ielai ir nosaukums, tā nav pašvaldības teritorija. Līdz ar to Satiksmes departaments ne šo ielu uztur, ne arī tā ir mūsu sarakstos. Par īpašuma atsavināšanu un plāniem par jaunu ielu būvniecību pašvaldībā atbild citi departamenti, līdz ar to tad tā vēsture ir jāprasa viņiem,” sacīja Una Ahuna-Ozola.
Kārtība ir tāda, kā domes Īpašumu departaments zemi atsavina, Attīstības departaments to izvirza par prioritāru, tad Satiksmes departaments ķeras klāt infrastruktūras sakārtošanai.
Vai šeit tas notiks, Satiksmes departamentā neatbildēja.
Savukārt Morica ielā Rīgā dzīvojošie nebija gatavi samierināties ar bedrēm savā ielā un lika lietā tautas metodes – aizpildīja bedres ar akmeņiem.
“Tas ir privātīpašums, līdz ar to, ja šīs privātzemes īpašnieki ir uzskatījuši, ka šis ir vienīgais veids, kā viņi var atjaunot šo brauktuvi estētiski un visādi citādi, kā tas viņiem ir pieņemams, tad jā, viņi tā var darīt,” norādīja Satiksmes departamenta pārstāve.