Rīgā mainot pieturu nojumes, uz ietves paliek bīstami šķēršļi; sola labot nepilnības

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

“Rīgas satiksmes” sabiedriskā transporta pieturvietas visā galvaspilsētā pamazām tiek mainītas pret jaunām. Par to uzstādīšanu pēc īpašas vienošanās atbild vides reklāmas kompānija “JCDecaux”, pretī saņemot īpašus noteikumus reklāmas laukumu izmantošanai transporta pieturvietās. Tomēr atsevišķās pieturās veco nojumju pamata stabi nav noņemti pilnībā vai izrakti, atstājot nelielas bedrītes. Tajās var paklupt transporta gaidītāji. Bet nojumju uzstādītāji pēc Latvijas Radio intereses jau šajā nedēļā sola nepilnības labot.

Rīgā mainot pieturu nojumes, uz ietves paliek bīstami šķēršļi; sola labot nepilnības
00:00 / 03:15
Lejuplādēt

Rīgas sabiedriskā transporta vecās pieturvietas nomaina jaunās, bet noņemto vietās paliek dažādi stabi un bedres, kurās savainoties. Arī Latvijas Radio novērojis gadījumus, kad šajās pieturvietās aiz veco nojumju stabu paliekām aizķeras un krīt iedzīvotāji, gūstot pat nobrāzumus.

Iļģuciemā un Dzirciemā uzstādītas vienas no jaunākajām pieturām. Pieturvietā “Mazā stacijas iela” redzami divi no asfalta pāris centimetru garumā esoši metāla stabi, kā arī divas nelielas bedrītes. Pieturvietā aptaujāto domas dalās, tomēr vairums atzīst – rēķinoties ar to, ka šeit nekādiem šķēršļiem nebūtu jābūt, šeit tomēr esošie rada risku.

“Man ar šo nav bijušas problēmas, bet vispār, ja kāds ir neuzmanīgāks vai skrien, tad viņš  noteikti var nejauši aizķerties,” atzīst uzrunātā iedzīvotāja.

“Neesmu ievērojusi. Tā kā es neesmu paklupusi, tad es... Jūs esat pirmais, kas man to parāda,” sacīja kāda cita iedzīvotāja.

“Man liekas, ka kaut kad jau Rīga tiks ar to galā un uztaisīs smukāk, bet līdz tam laikam varētu tā būt, ka cilvēkiem ar papēžiem [apaviem ar augstākiem papēžiem] vai vecāka gada gājuma cilvēkiem tas varētu būt problemātiski,” vērtē iedzīvotāja.

Tikmēr iepretim Rīgas Stradiņa universitātei pieturvietā “Dārza iela” jaunā pietura pārcelta krietni tuvāk ceļam, bet vecās pieturas paliekas atrodas nostāk no ceļa – vietā, kur šobrīd pārvietojas gājēji. Tur no asfalta spraucas ārā krietni vairāk metāla stabu, kā arī vecā pieturvieta ir uz neliela pacēluma.

Tur apvaicātie saskata drošības risku, jo jaunā pieturvieta novietota pārāk tuvu brauktuvei. Arī uz ietves atstātās pieturas paliekas iedzīvotāji saredz kā apdraudējumu.

“Tie dzelži – tos vajadzēja dziļāk noņemt. Es pati kādreiz dzīvē strādāju pie asfalta, tā kā es šīs lietas zinu. Tur nekas nav briesmīgs, tur viegli izlīdzināms. Jānoņem tikai tie dzelži, ko metināja. Tur varbūt dziļāk jāiesit. Varbūt tur var paklupt. Varbūt šīs vietas, kur bedres, jāaizber ciet,” norādīja pie pieturas uzrunātā iedzīvotāja.

Pašvaldības uzņēmuma “Rīgas satiksme” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane skaidroja, ka šādai situācijai nebūtu jābūt, jo savstarpējā noruna ar pieturvietu uzstādītājiem – vides reklāmas uzņēmumu “JCDecaux” – paredz, ka pieturvietu nomaiņas gadījumā vieta pilnībā jāsakārto.

Bartaševiča-Feldmane par pārkāpumiem aicina ziņot: “Ja tas tiek novērots, mēs aicinām nekavējoties sazināties ar uzņēmumu, nosaucot pieturvietu. Informācija tiks nodota “JCDecaux”, lai tas viss tiktu sakopts un atstāts tā, kā tam ir jābūt.”

Tikmēr “JCDecaux” tehniskā departamenta vadītājs Mareks Račko par nepilnībām pieturvietās uzzināja no Latvijas Radio zvana. Viņš pauda, ka

šādai situācijai nevajadzētu būt, un solīja pieturas jau šajā nedēļā apsekot.

“Tās [pieturvietas], kas ir šī gada laikā uzstādītās, vēl līdz galam nav nodotas ekspluatācijā un tās vēl mūsu puse vēl nav pieņēmusi no būvnieka. Tā kā tur vēl kaut kas tiks darīts. Es varētu personīgi apņemties tās apsekot un novērst šīs nepilnības, jo tas ir jāizdara, pilnīgi noteikti,” sacīja Račko.

“JCDecaux” jaunā stila pieturvietas Rīgā tiek izvietotas jau vairāk nekā piecus gadus. Līdz šim uzstādītas aptuveni 600 nojumes.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti