Sadaļas Sadaļas

Rīgā līdz 2023.gada beigām plāno pārbūvēt 5. un 7.tramvaja maršruta līnijas

Rīgā paredzēts līdz 2023. gada beigām pārbūvēt 5. un 7. tramvaja līnijas maršrutu, tos pielāgojot zemās grīdas tramvaju kustībai un uzlabojot vides pieejamību, paziņojumā medijiem informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja pirmdien, 1. martā, apstiprināja pašvaldības dalību projektā “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem”.

7. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei plānots 34,21 miljons eiro, bet 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei – 8,96 miljoni eiro.

“Pārbūvējot šīs tramvaju līnijas, kuras ir vienas no noslogotākajām Rīgā, tiks uzlabota gan iedzīvotāju mobilitāte – paātrinot un padarot ērtāku pārvietošanos, gan ievērojami uzlabota pieejamība. Pieturvietu platformas kļūs ērtākas gan cilvēkiem gados, gan cilvēkiem ar kustību traucējumiem, gan māmiņām ar bērnu ratiņiem. Tāpēc īpaši svarīga ir projekta pieteikuma iesniegšana pēc iespējas īsākā laikā, lai darbus bez kavēšanās varētu uzsākt jau šogad,” uzsvēra Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”).

Projekta ietvaros paredzēts modernizēt 7. tramvaja maršruta līniju posmā no Ausekļa ielas loka līdz Radio ielas lokam un no Centrāltirgus līdz galapunktam “Ķengarags”. Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaja priekšrocības un vides pieejamību ikvienam pasažierim, plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas.

Aptuveni 8,6 kilometru garā posmā kontakttīklus pielāgos zemās grīdas tramvajam, nomainīs kabeļu tīklu, palielinot elektroapgādes jaudas.

Tāpat projektā paredzēts pārbūvēt infrastruktūru aptuveni 2 kilometru garumā 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, pielāgojot minēto tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās.

5. tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.

Lai saīsinātu krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros paredzēts arī pārbūvēt sliedes 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Ierīkos pārmiju vadības sistēmu, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni un nodrošinot pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību.

Indikatīvās kopējās projekta izmaksas Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvajiem plānotas 43 miljonu eiro apmērā, no kura Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums plānots 36 miljonu eiro apmērā, bet līdzfinansējums 7,82 miljonu eiro apmērā. Projekta īstenošanas termiņš noteikts līdz 2023. gada beigām.

Projekta mērķus raksturoja “Rīgas satiksmes” Stratēģiskās vadības daļas vadītāja Rita Strangate: “Šajos tramvaju maršrutos ir apgrūtināta iekļūšana tramvajā cilvēkiem ar invaliditāti, gados vecākiem cilvēkiem un māmiņām ar bērnu ratiem. Protams, tramvaja kustība kļūs ātrāka, padarot to pievilcīgāku lietotājiem.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt