“No sarunām ar strādniekiem, kuri šos darbus veic, mēs sapratām, ka nav paredzēta nekāda jaunā trotuāra izlīdzināšana ar vēsturiski esošo ēku vārtrūmju līmeni, kas nozīmē to, ka spēcīgu lietavu gadījumā māju iedzīvotājiem būs jābrien cauri peļķēm, otrkārt, cilvēkiem ar īpašajām vajadzībām, kuri pārvietojas ratiņkrēslos, būs jāpārvar 5–7 centimetru mākslīgi radīts uzkalniņš. Treškārt, kas rada mulsumu, kā šis bruģis gājēju ietvei tika ieklāts, absolūti nenoblietējot un nenostiprinot pamatni, vienkārši uzberot smiltis. Tad tika liktas plāksnes,” stāstīja vietējais iedzīvotājs Juris Millers.
Svaigi ieklātā bruģī jau ir izveidojušās rises. Tikmēr vietējie iedzīvotāji arī norāda, ka ietve ir vismaz 5–8 centimetrus augstāka, nekā būtu vajadzīgs.
Vietējais iedzīvotājs Horens Stalbe atzīst, ka “pirmais, kas krīt acīs, kas būtu jāpārtaisa, jāpārbūvē, tā ir tā vismaz 4 metrus platā ietve, tā vietā mēs varētu izveidot veloceliņus, sabiedriskā transporta pieturas izveidot. Jo Čaka iela ir zīmīga ar to – ja trolejbuss vai autobuss pietur pieturā, tad visa satiksme apstājas”.
Par “izcilu” darba kvalitāti runā fakts, ka bruģis pie Čaka ielas 66. nama jau sācis iegrimt. Tas nozīmē, ka šeit kādam noteikti aizķersies kāja.
Pirms vērienīgā remonta iedzīvotāju vēlmēs neviens nav ieklausījies. Un ir skaidrs, ka jaunajai Rīgas domei notiekošais Čaka ielā liks atkal tērēt rīdzinieku naudu. To raidījumam apstiprina Rīgas domes deputāts Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”), kurš jau tuvākajā nākotnē vadīs pašvaldības Satiksmes un transporta lietu komiteju.
“Tas [projekts] ir pirms desmit gadiem paredzēts, tagad tas ir realizēts, skaidrs, ka tas ir morāli novecojis. Un mēs redzam, ka šeit nav nekas mūsdienu laikam atbilstošs. Ne velojoslas, ne sabiedriskais transports, nekas tāds neeksistē,” sacīja Pulks.
SIA “Geo Consultants” veic būvuzraudzību saskaņā ar izstrādāto būvprojektu un tā izmaiņām autoruzraudzības kārtā. Būvuzraugiem nav tiesību mainīt tehniskos risinājumus, kas ir paredzēti būvprojektā, līdz ar to uzņēmums nevar komentēt jautājumus, kas skar paredzēto ielas tehnisko koncepciju.
“Būvuzraudzības kompetences ietvaros varam vien komentēt, ka objektā būvdarbi notiek saskaņā ar akceptēto būvprojektu un tā izmaiņām autoruzraudzības kārtā, lai gan būvdarbu procesa ietvaros dažādas atkāpes var tikt novērotas, bet tās ir novēršamas līdz objekta nodošanai ekspluatācijā,” norādīja uzņēmums.
Savukārt Rīgas domes Satiksmes departaments skaidroja, ka A.Čaka ielā tiek veikta seguma atjaunošana visas ielas garumā. Kā jau visos seguma atjaunošanas objektos, seguma līmeņa pacelšana ir saistīta ar lietus ūdens atvadi un šķērskrituma ievērošanu.
“Būvdarbi tādi netiks pieņemti. Būvniekam šis defekts ir jānovērš, un uz to jau ir norādīts,” informēja departaments.
“Par veloinfrastruktūras izbūvi ielas garumā – tā netiek izbūvēta, jo seguma atjaunošanas projektā tiek saglabāta vēsturiskā satiksmes organizācijas situācija. Lai ieviestu veloinfrastruktūru, jāparedz, kur varētu novirzīt daļu no intensīvās satiksmes. Diennaktī ielu šķērso 24 000 automašīnu, un no tām 1600 ir sabiedriskais transports,” norādīja Rīgas domes Satiksmes departaments.
Būvuzraugi sola, ka darbi tiks pabeigti līdz oktobra beigām.