“Jāņavārtu” pieturvietās agrāk bija uzstādītas nojumes, taču, kad atvēra tirdzniecības centru “Akropole”, pieturvietu virzienā uz centru pārcēla, kā rezultātā abas nojumes tā arī pazuda.
“Pieturvietas nojume pieturā “Jāņavārti” piederēja “Rīgas satiksmei”, taču, apsekojot šo pieturvietu un pārbaudot pieturvietas nojumes tehnisko stāvokli, tika nolemts šo pieturvietas nojumi demontēt. Šobrīd aktīvi notiek otrais posms jauno pieturvietu nojumju izvietošanā. Pagaidām gan šīs pieturvietas nojume nav iekļauta šajā sarakstā, taču skatīsimies un vērtēsim un, iespējams, kādā brīdī šīs pieturvietas nojumi iekļausim šajā sarakstā,” saka pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” pārstāve Elizabete Reičela Puče.
Tātad iepriekšējā nojume nebija atbilstošā tehniskā stāvoklī, bet, lai uzstādītu jaunu, noteikti jāizvērtē pasažieru plūsma, proti, cik cilvēku izmanto šo pieturu un vai tur nojume maz ir nepieciešama.
Savukārt “Šķirotavas stacijas” pieturvietā pasažieriem nākas saskarties ar tādu neērtību, ka tur nav paaugstināta trotuāra. Līdz ar to iekāpt un izkāpt no trolejbusa ir ļoti sarežģīti kā gados vecākiem cilvēkiem, tā arī jaunajām māmiņām.
“Runājot par pensionāriem, tās ir šausmas, jo lielākoties, kā jūs zināt, šajos rajonos dzīvo gados vecāki cilvēki, un, ja viņi brauc no Centrāltirgus, tad cilvēks vienkārši nav spējīgs izkāpt ārā ar to savu ratiņu somu. Tas ir tā, it kā mēs laukos esam, tā vairs nav Rīgas pilsēta – tāda ir sajūta,” saka LTV raidījuma “4. studija” skatītāja Inta.
Arī bērniem ar skolas mugursomām šī pieturvieta ir neērta. Tur var nevis izkāpt no trolejbusa, bet gan izlēkt vai izkrist, un nevis iekāpt, bet gan kaut kā ierausties.
“Šīs ir palikušas pēdējās divas pieturas, kas ir līdz ar brauktuvi. Problēma ir tajā, ka mēs tās nevaram nekādā veidā pacelt, paaugstināt, jo ir jāpārbūvē pilnīgi viss – jāpaceļ bortakmeņi, ietve jāpaceļ. Tātad nopietni remontdarbi ar projektēšanu un būvniecību, ar lietus ūdens kanalizācijas izbūvi,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.
Turklāt, paceļot šo pieturvietu, veidosies lielas peļķes lietus laikā. Tādējādi tas nebūtu labs risinājums, norāda Satiksmes departamentā.
“Tuvākajā piecgadē tas noteikti nav mūsu rīcības plānā. Bet mēs noteikti ņemsim vērā un iekļausim to mūsu darbu sarakstā, kuru ir diezgan daudz,” sola Dimante.
“Ikšķiles ielas” pieturvietā arī ir novērojama dīvaina nejēdzība. Agrāk pieturvieta atradās pie nojumes, taču tad nedaudz pārcelta, bet nojume atstāta iepriekšējā vietā.
“Mums ir jāsēž ārā lietū un jāgaida trolejbuss. Var jau sēdēt arī tajā nojumē, bet tad var nepaspēt aizskriet līdz trolejbusam,” stāsta raidījuma skatītāja Rasma.
““Ikšķiles ielas” pieturvietas nojume pieder kompānijai “JCDecaux”, esam arī kompāniju informējuši par to, ka pieturvieta ir pārcelta mazliet atpakaļ. Šī pieturvieta ir pārcelta atpakaļ drošības iemeslu dēļ, jo šī kabata, kas atrodas pie pieturvietas nojumes, ir ne tik plata, lai garie trolejbusi, kas tur piestāj, varētu pilnībā tur iebraukt. Līdz ar to vadītājs neredz pēdējās durvis,” skaidro “Rīgas satiksmes” pārstāve Puče.
Nojume gan atstāta pieturas iepriekšējā vietā. “Protams, mēs saprotam, ka pasažieriem būtu ērtāk. Bet tas nav tik vienkārši, katra nojume ir projekts, kas ir jāsaskaņo vairākās instancēs. Un mazās pasažieru plūsmas dēļ, iespējams, šī nojume var tikt neizvietota konkrētajā pieturvietā, šī arī ir priekšpēdējā pietura pirms galapunkta. Tāpēc, iespējams, nojume netiks izvietota arī turpmāk,” saka Puče.
Trīs pieturas, trīs problēmas, un, visticamāk, nevienā no šīm pieturvietām uz drīziem uzlabojumiem nav ko cerēt. “Rīgas satiksme” pauž, ka 15. maršruta trolejbusa pasažieriem arī turpmāk ar neērtībām nāksies sadzīvot.