Skatītājs vaicāja, vai smagajām automašīnām ir ļauts braukt ar nenosegtām kravām, kur ir smiltis, melnzeme vai būvgruži, jo vēja dēļ kravas saturs var nonākt arī uz ceļa. Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis raidījumam skaidroja: "Normatīvajos aktos ir skaidri un gaiši norādīts, ka jebkura krava nedrīkst radīt piesārņojumu, nedrīkst radīt troksni. Loģiski, ka nedrīkst birt ārā, un līdz ar to arī birstošās kravas ir atbilstoši jānostiprina. Tātad šajā gadījumā ir jāpārklāj ar speciālu tentu un tas tents jānostiprina."
Tomēr "4. studija" novēroja, ka ikdienā ne visi to ievēro, tāpēc jautāja Valsts policijai, vai nebūtu jāveic papildu kontrole.
Valsts policijas Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas priekšnieks Arturs Smilga paskaidroja:
"Tad, kad saņemam sūdzības, mēs attiecīgi reaģējam uz konkrēto vietu, bet ir jāsaprot tas, ka mēs nevaram pie visiem karjeriem vai visiem būvobjektiem novietot kādu ekipāžu, kas uzraudzītu tikai kravas nostiprināšanu."
Smilga informēja, ka pārbaudes notiekot regulāri, un šogad septiņos mēnešos veiktas 414 kravu nostiprināšanas kontroles, bet pārkāpumi konstatēti 191 gadījumā. Sods par neatbilstoši nostiprinātu kravu gan privātpersonai, gan juridiskai personai ir 55 eiro, ko piemēro transportlīdzekļa vadītājam.
Satiksmes drošības eksperts raidījumam skaidroja, ka šoferi nereti slinko, tāpēc nepārklāj kravas.
"Man kā motociklistam aiz tāda "kravenieka" braukt ir ļoti nepatīkami, pilna seja ar smiltīm, skaidām, un ko tik vēl tur nevadā," viņš sacīja.
Bet policijas pārstāvis norādīja, ka nenostiprinātajām kravām ir sezonāls raksturs. Sausajā laikā dominē smilts, grants, dolomīts, taču tagad aktuāls ir labības novākšanas laiks, tāpēc var izbirt arī graudi.