Birokrātijas balva '20

Krīzes laikā valdība izziņo palīdzību bezdarbniekiem, kuriem ārkārtas situācijas laikā beidzas pabalsta izmaksa. Varot pieteikties uz 180 eiro lielu bezdarbnieka palīdzības pabalstu. To varot izdarīt caur Latvija.lv. Es devos uz portālu tam pieteikties. Meklēju pēc nosaukuma, kuru minējusi LM. Nosaukums neko neatrod. Neatrod pat neko līdzīgu. Meklēju info VSAA mājas lapā. Atrodu tikai info par bezdarbnieka pabalstu un neko par iespēju pieteikties palīdzības pabalstam. Rakstu epastu VSAA. Man atnāk e pasts ar aprakstu, kas jādara. No jauna eju Latvija.lv mājas lapā. meklēju pēc norādītajiem puktiem. Spiežu uz konkrēto saiti, kas man aizved pie meklētāja. Meklēju. Atrodu elektronisko iesnieguma formu. To iesniedzu. Pēc tam saprotu, ka tā ir tikai daļa. Otra daļa ir jāaizpilda elektroniski pieveinotā anketa. Veru vaļā anketu, lai to aizpildītu un parakstītu ar e parakstu. Aktīvās rūtiņas nedarbojas, tās nevar ieklikšķināt, tās pārmet uz citu vietu un neveidot vienlaidu tekstu. Esmu nolēmusi sūtīt vēstuli pa pastu. Pretējā gadījumā sanāk, ka es autorizējos ar saviem datiem latvija.lv, kur autorizēju vēl nosūtīt no sevis iesniegumu, kuram klāt jāpievieno papildus iesniegums, kurš ir elektorniski aizpildīts manā datorā un parakstīts ar manu e parakstu. Un viss šis info ir pieejams tikai pēc pieprasījuma VSAA ar neskaidrām vadlīnijām. Elektroniskā vide varētu būt atbalstoša un vienkārša, bet tā ir sarežģīta ar nevajadzīgām procedūrām, neatrodamu informāciju un vairāku līmeņu autorizāciju un datu ievadi dažādās platformās.
Ziņo

Dienas ziņas

ES ļaus ieceļot 15 trešo valstu pilsoņiem

Dienas ziņas

Dienas ziņas

«Rīgas namu pārvaldnieka» tālrunis neatbild nedēļu

Rīdziniekiem grūti sazināties ar RNP: tālrunis pārslogots, klātienes pieņemšana – ierobežota

Pēc Jāņu svētku brīvdienām sazvanīt "Rīgas namu pārvaldnieku" (RNP) ir teju neiespējami, LTV pastāstīja uzņēmuma klienti, kuru mēģinājumi sazināties ar namu apsaimniekotāju nedēļas garumā bijuši nesekmīgi. Bet klientu pieņemšanai klātienē aizvien ir ierobežojumi.

Mūsdienu tehnoloģijas bieži izmantojam sadzīves jautājumu atrisināšanā bez fiziskas klātbūtnes. Tostarp arī elektrības, gāzes vai ūdens skaitītāju rādījumus nodod attālināti - vai nu interneta vietnēs, vai pa tālruni ar īsziņas palīdzību. Arī rīdziniece Daina Selicka godprātīgi nodevusi ūdensskaitītāja rādījumus norādītajā veidā – ar SMS palīdzību. Taču pēdējā rēķinā saņēmusi automātiski iekļautu teikumu, ka rādījumi neesot saņemti.

“Man izsūta visādus rēķinus, kur esmu sniegusi ar īsziņām par ūdeni. Un izrādās, tas viss kaut kur pazūd. Centos tikt pie tiem cilvēkiem, kur var noskaidrot. Praktiski lielākoties durvis bija ciet,” pastāstīja Selicka.

Diemžēl problēmas radās tad, kad automātiskā sistēmā rodas kļūda. Kā skaidro RNP pārstāve Laura Vaļuma, sistēma nesaprot, kāpēc standarta īsziņā ir lieka pieturzīme vai burts. Meklējot risinājumu, pensionāre Daina vēlējās sazināties ar namu apsaimniekotāju pa tālruni 8900, taču tur atbildēts, ka pārslodzes dēļ pagaidām šis pakalpojums nav pieejams.

Tālrunis domāts gan uzziņām, ja radušās kādas neskaidrības, gan arī lai pieteiktu konsultāciju klātienē. Šis numurs pēc vairāku satikto klientu teiktā nebija sazvanāms vismaz nedēļu.

To e-pastā  nenoliedz arī uzņēmuma pārstāve: “Pēcsvētku dienās informatīvais tālrunis ir pārslogots, jo reizē ar jautājumiem par rēķiniem tiek pieteikti maksas pakalpojumi, kas nebija iespējami valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā. Šajās dienās vidējais gaidīšanas laiks diemžēl ir 9 minūtes.”

Zvanu centra pakalpojumus “Rīgas namu pārvaldniekam” sniedz uzņēmums “tet”, nodrošinot 30 kanālus, kas var vienlaikus apkalpot klientus telefoniski.

Klātienes konsultācijas visiem nav iespējamas, jo Latvijā lielākā namu apsaimniekošanas uzņēmuma klientu apkalpošanas kārtība joprojām ir piesardzīga. LTV Juglas klientu centrā novēroja, ka centra telpās vienlaicīgi drīkst ienākt tikai viens apmeklētājs, turklāt tikai ar iepriekšēju pierakstu.

“Cilvēki nāk, interesējas, bet praktiski pie aizslēgtām durvīm,” saka rīdziniece Daina Selicka.

To, kad beigsies šī brīža klientu apkalpošanas kārtība, RNP pārstāve precīzi nevar pateikt, jo uzņēmums vadās pēc Slimību profilakses un kontroles centra ieteikumiem. Tikmēr telefona 8900 līnija joprojām ir pārslogota.

Dalies ar savu pieredzi, piesaki nejēdzīgo procedūru “Birokrātijas balvai’20”!

Ziņo
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti