Pirmdiena ir pirmā darba diena, kad par braucienu sabiedriskajā transportā ir jāmaksā 1,15 eiro. Tas ir gandrīz divreiz dārgāk nekā līdzšinējā cena, kas bija 60 centi.
Rīta agrumā rīdzinieki izmantojuši sabiedrisko transportu kā ierasts. Tramvaji, trolejbusi un autobusi bija pārpildīti. Teikas pieturā sastaptie pasažieri lielākoties sabiedriskā transporta biļetes iegādājuši iepriekš visam februārim par līdzšinējo lētāko tarifu.
Pasažieri ar cenu kāpumu gan nav apmierināti, daudzi atzīst, ka tas krietni ietekmēs ikdienas izdevumus. „Nesaprotu, kāpēc tik šausmīgi augstu uzlika. Varēja jau kādus 10, 20 [centus pielikt], bet tik augstu – tas ir par daudz,” saka kāda kundze. Savukārt kāda siguldiete stāsta, ka ar sabiedrisko transportu brauc reti, taču cenas kāpums viņai nav saprotams.
Līdzīgi domā kāda cita sieviete, kura nosaka, ka „benzīns paliek lētāks, cenas ceļas”.
Lai arī pagaidām rīdzinieki lielākoties biļetes par jauno tarifu - 1,15 eiro vienam braucienam, nav norēķinājušies, taču jau šobrīd plāno dažādus citus pārvietošanās veidus no nākamā mēneša. Daļa izmantos velosipēdus, kļūstot siltākam laikam, vai autotransportu, kā arī biežāk nelielākus attālumus veiks ar kājām. „Es vienkārši nesaprotu - ja kaimiņvalsts var nodrošināt pa lētāku cenu, tad, kāpēc mēs nevaram?” brīnās kāds jaunietis.
Pirmdienas rītā „Rīgas satiksmes” klientu centrā Brīvības ielā rindas neveidojās, ierodas vien pāris cilvēku, lai nokārtotu atlaides sabiedriskajā transportā. Gaidot savu kārtu uz konsultāciju, kāds students atzina, ka jau saskāries ar tehniskām problēmām, pērkot atlaižu biļetes
„Rīgas satiksme” līdz šim apkalpojusi jau sešus ar pusi tūkstošus rīdzinieku, kam bija nepieciešamas atlaides pēc jaunā sabiedriskā transporta biļešu tarifa. Lielāks cilvēku pieplūdums bijis brīvdienās, taču atlaides neklātienes studenti, strādājošie pensionāri un vakarskolu skolnieki varēs nokārtot arī turpmāk. Tehniskas problēmas pagaidām uzņēmums nenovēro.