Rēzekniešu apšaubītā balsojumā pilsētniekiem jāizvēlas sabiedriskā transporta maršrutu tīkls

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Jūlijā Rēzeknes sabiedriskajā transportā tika ieviesta jauna maršrutu tīkla shēma, kas darbojās pēc metro principa. Pasažieriem, lai nokļūtu līdz centram no attālākām pilsētās vietām, maršrutos nākas pārsēsties uz citu autobusu. Lai gan Rēzeknes pilsētas domes vadība jauno sistēmu vērtē pozitīvi, tomēr, ņemot vērā daudzos iedzīvotāju iebildumus, šobrīd tiek rīkota iedzīvotāju aptauja, kurā var balsot par jauno vai veco shēmu. Balsošanu gan iedzīvotāji neuztver nopietni.

Rēzeknē apšaubītā balsojumā iedzīvotājiem jāizvēlas sabiedriskā transporta maršrutu tīklu
00:00 / 04:50
Lejuplādēt

Ir pagājuši nepilni divi mēneši, kopš Rēzeknes sabiedriskajā transportā ir jauns maršrutu tīkls, kas aizgūts pēc metro principa. Pašlaik iedzīvotājiem vairs nav tik lielu neskaidrību, ar kuru autobusu var aizbraukt līdz nepieciešamajam galapunktam, tiem, kuriem jāpārsēžas. Tomēr jaunā sistēma rada sarežģījumus.

„Es dzīvoju pie stādītā meža, mums brauca 11.autobuss,” stāsta kāda sirmgalve, kura iepriekš ar vienu autobusu ērti varēja aizbraukt līdz lielveikalam un atpakaļ uz mājām. Tagad jāpārsēžas, lai gaidītu nākamo autobusu. Pārsēžoties autobuss jāgaida pusstunda.

Tāpat arī citiem Rēzeknes ielās uzrunātajiem iedzīvotājiem jaunā sistēma nešķiet ērta.

„Kad nevajadzēja pārsēsties, tas veciem cilvēkiem bija labāk, jo viņiem, no dačiņām braucot ar savām pauniņām, jāizkāpj ārā. Tas ir pagrūti.”

„Agrāk kaut kā bija vieglāk, jebkurā sēdies, zini, ka līdz sarkanai baznīcai tiksi. Visi tagad kaut kā riņķiem iet.”

„Labāk, kā bija. Nevar aizbraukt, kur gribi, jāpārsēžas, jāgaida.”

Iedzīvotāji uzskaita trūkumus jaunajai sistēmai. Lai gan tiem, kuriem jābrauc īsāks posms un nav jāpārsēžas, arī jaunā sistēma šķiet pieņemama. Tai ir arī savi plusi.

„Nē, man nav pretenziju. Es domāju, ka daudziem, kas Ziemeļu rajonā dzīvo un nevajag pārsēsties, ir pat vēl labāk, jo uz poliklīniku var tikt ik pēc pusstundas, agrāk bija ļoti reti, stunda, pat vairāk [jāgaida].”

Kā skaidro Rēzeknes pilsētas vadība, šādu sistēmu Rēzeknes satiksme ieviesa, lai taupītu līdzekļus un uzlabotu autobusu kursēšanu. Līdzekļu ietaupījums tika aprēķināts gadā līdz 150 tūkstošiem eiro.

Lai gan pilsētas domē uzskata, ka jaunā sistēma ir laba, šobrīd tiek rīkota iedzīvotāju aptauja, kurā var balsot par jauno vai veco sistēmu.

Pašvaldība ir gatava atteikties no līdzekļu ietaupījuma. „Par kādu shēmu vairākums nobalsos, tādu ieviesīsim. Tas nav sarežģīti atgriezties pie vecās shēmas, tas nekāds varoņdarbs nav. Protams, tas nozīmē, ka nebūs nekāda līdzekļu ietaupījuma, ka tie biežākie reisi, ko nodrošinājām pēc jaunās shēmas, kļūs retāki, maršruti atgriezīsies viens pret vienu,” stāsta Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs (“Saskaņa”).

Iedzīvotāji var balsot gan ar anketām, kuras atrodamas pašvaldības izdotajā laikrakstā, gan Rēzeknes pilsētas interneta mājaslapā. Balsošanu internetā gan cilvēki neuztver nopietni.

Rēzeknes pilsētas mājaslapā, lai balsotu, nav nepieciešams identificēties, un viens cilvēks drīkst balsot neierobežotu skaitu.

„Pēc tam beigās nevar zināt, vai balsojums ir iedzīvotāju, vai kādu interešu pēc. Saliek to, ko vajag,” saka kāds iedzīvotājs.

Taču domes vadība to par problēmu neuzskata. „Tas ir pieejams jebkuram, tāpēc gan pretinieki, gan atbalstītāji var izmantot dažādus datorus un balsot. Es neuzskatu, ka tas ietekmēs objektivitāti,” pārliecināts Bartaševičs.

Balsošana notiks vēl nedēļu, un septembra sākumā rezultāti tiks izvērtēti. Pašlaik interneta balsojumā par jauno shēmu ir nobalsots nedaudz vairāk. Gan par vienu, gan otru variantu balsojums tuvojas diviem tūkstošiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti