Tīkli viadukta apakšā, birstošs ietvju segums un draudi veselībai, pārvietojoties pa tām, – tie šobrīd ir vieni no aktuālākajiem jautājumiem, par ko Rēzeknē ceļ trauksmi iedzīvotāji.
Piemēram, rēzekniete Marija pauda: “Šie maisi te lielāki un lielāki vienmēr piepildās, ar lielākiem akmeņiem. Kaut kā pa apakšu arī bail iet, un cilvēki no paziņām, kas ir braukuši, saka – mums pat bail braukt pāri ir, it īpaši ja vilciens iet.”
Savukārt Rēzeknes iedzīvotāja Laura sacīja: “Sanāk vairāk iet zem viadukta, ar mašīnu arī reizēm sanāk braukt, kad uz veikalu, bet sajūtas nav patīkamas; ejot apakšā visu laiku ir sajūta, ka kaut kas tūlīt uzkritīs uz galvas.”
Iedzīvotāju sūdzības pašvaldībā gan nav saņemtas, tomēr diskusijas dažādās sociālo tīklu grupās pēdējā gada laikā parādās arvien biežāk. Piemēram, sociālajos tīklos lasāmi šādi komentāri: “Bērns no caurumiem nobijās tā, ka sāka trīcēt un pat raudāt, domājot, ka tilts tūlīt bruks. Tie caurumi ir vienkārši biedējoši pat pieaugušam cilvēkam.”
Uz dzelzceļa pārvada trotuāra vienā pusē izveidojies arī puskvadrātmetru liels caurums un gājēju kustība tagad tur slēgta. Pašvaldība uzskata, ka tas ir tīšs bojājums, par ko Valsts policijai uzrakstīts arī iesniegums.
Rēzeknes pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs Georgijs Orlovs norādīja: “Redzamas tādas sistas, teiksim, brūces, redzams, ka speciāli ir sists un apakšā ir redzams, ka tas ir izveidojies kaut kādā vienā noteiktā laika brīdī. Acīmredzams, ka speciāli tas asfalta segums ir bojāts, līdz ar to attiecīgi visas lauskas ir apakšā. Mēs plānojam līdz Jāņiem savest kārtībā šo attiecīgo ietves posmu. Tur būs paredzēti betonēšanas darbi, kā arī asfaltēšanas darbi. Ir plānots nomainīt šos aizsargtīklus, kas tur ir, attiecīgi attīrot un uzstādot jaunus.”
Pirms gada sertificēti speciālisti pārbaudīja visus pilsētas tiltus un caurtekas. Inspekcijas slēdzienā par satiksmes pārvadu norādīts, ka tas ir apmierinošā stāvoklī un tuvāko piecu gadu laikā viaduktu var ekspluatēt pilnā apmērā. Galvenā rekomendācija gan ir izdarīt pilnvērtīgu ietvju remontu, tomēr pērn izsludinātie divi iepirkumu konkursi par tehniskās dokumentācijas izstrādi bija nesekmīgi un darbi visdrīzāk notiks vien pēc gada.
Rēzeknes Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs skaidroja: “Bija problēmas ar projektētājiem. Tagad viņi visi noslogoti un arī izmaksas ir augstas. Pašlaik ir paredzēts, ka septiņu mēnešu laikā tiks izstrādāta tehniskā dokumentācija tilta remontdarbu veikšanai.”
Satiksmes pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts pirms aptuveni 40 gadiem, pirms 13 gadiem rekonstruēta tā braucamā daļa un nesošās konstrukcijas. Jaunie ietvju projektēšanas darbi izmaksās aptuveni 45 000 eiro, savukārt pilnīgai rekonstrukcijai finansējums ir viens miljons eiro. Pašvaldība šo summu cer atvēlēt no nākamā gada budžeta, kā arī piesaistīt Eiropas Savienības struktūrfondu naudu.