Rēzeknes jaunā vizuālā identitāte daudziem iedzīvotājiem nešķiet veiksmīga

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Rēzeknes pilsēta ieguvusi jaunu zīmola stratēģiju, vizuālo identitāti un logotipu. Lielākajai daļai iedzīvotāju jaunās pārmaiņas nešķiet veiksmīgas. Pašvaldība un vizuālās identitātes veidotāji par to īpaši nesatraucas, atzīstot, ka lielākoties cilvēkiem arī citās pilsētās radītais vizuālais jauninājums sākumā rada pretestību.  

Aizvadītajā nedēļā Rēzeknes pilsētas domes sēdē tika apstiprināta Rēzeknes pilsētas zīmola stratēģija, jaunā vizuālā identitāte un tapušais pilsētas logotips. Lai gan deputātu vairākums balsoja “par”, iedzīvotājiem nav vienprātības par tapušo vizuālo identitāti un tās stāstu.

Sociālajā tīklā “Facebook” iedzīvotāji savos komentāros publiski pauda vairāk kritikas, nekā atbalstu.

Piemēram, daži no paustajiem viedokļiem:

“Jo es ilgāk uz viņu skatos, jo man vairāk šis logo tracina.”

“Šāda simbolika var būt jebkam. Nekas īpašs! Krāsas neraksturīgas, ornamenti vispārīgi, un burts tikpat labi var būt arī Rīga, Roja.”

“Es par veco jeb pareizāk - jau pierasto un gandrīz vai klasisko. Bijām jau pieraduši pie tā, un tas jau izraisīja ļoti siltas, ciešas sajūtas.”

Rēzeknes jauna vizuālā identitāte daudziem iedzīvotājiem nešķiet veiksmīga
00:00 / 05:07
Lejuplādēt

Jaunais logotips veido ''R'' burtu, kura kreisās puses burta taisnā līnijā sastāv no sešiem grafiskiem un krāsainiem simboliem. Pilsēta poētiski raksturota, “Rēzekne ir ar galvu mākoņos un kājām uz zemes. Pilsētā ir drosme īstenot sapņus, kas ikvienam dod iedvesmu”. Savukārt iepriekšējo logo raksturoja sauklis “Rēzekne pilsēta Latgales sirdī”, vizuāli to veidoja puķe ar četrām ziedlapiņām.

“Nonācām pie secinājuma, ka trūkst vienotu vadlīniju gan saturiski, gan vizuāli, līdz ar to tika izvirzīts mērķis - definēt šo tapušo komunikācijas platformu, ko dzīvē var realizēt gan caur jaunu grafisko identitāti, gan komunikācijas aktivitātēm,” kāpēc pilsētai vajadzēja ko jaunu, skaidroja Rēzeknes pilsētas domes pārstāvis Kārlis Pozņakovs.

Gan iepriekšējo, gan arī jauno vizuālo variantu, kas raksturo pilsētu, kritizēja mākslinieks Osvalds Zvejsalnieks.

“Tur idejas nekādas nav. Velns viņu zina, kas tas tāds ir, salasīts no visādiem grabuļiem.

Pilsētas ideja tur nav nekādi salasāma. Tur var rakstīt, ko gribi, kādas gribi dzejas, bet nekā jau tur nav,” sacīja mākslinieks.

“Tur bija tas stāsts, ka mēs skatījāmies, kā atspoguļot šo ideju par līdzpastāvēšanu un kopību, kā to atspoguļot grafiski, protams, tie ir cilvēki, kas līdzpastāv un kopīgo dzīvo Rēzeknē,” vizuālās identitātes ideju skaidroja dizaina studijas “Asketic” vadītājs Miķelis Baštiks, kas veica darbu, lai pilsēta iegūtu grafiski jaunu atpazīstamības simbolu un asociācijas.

“Dažādos elementus esam apvienojuši vienā struktūrā, vienā simbolā, kurš var būt mainīgs, kur mēs citējam dažādus pilsētvides elementus, nevis vienu konkrētu, piemēram, pilsdrupu elementu un viss.

Un rezultātā mēs izveidojām struktūru, kas sastāv no divām daļām, no vienas, kas ir mainīgā daļa, kur ir daudz dažādi pilsētvides elementi, kurus var mainīt un rotēt, un otra daļa lakoniska, tīra R burta labā puse, ” skaidroja dizaina studijas “Asketic” vadītājs Miķelis Baštiks.

Darbs tika uzsākts aizvadītajā gadā, kad tika radīta Rēzeknes pilsētas zīmola stratēģija, vēlāk iedzīvotāji tika aicināti izteikt domas par tapušajām vizualizācijas skicēm, no kurām tika radīta jauna vizuālā identitāte. Viss kopā pilsētai izmaksāja gandrīz 16 000 eiro.

Dizainere un dizaina kritiķe Jeļena Solovjova atzīst, ka šobrīd ir populāri pilsētām veidot jaunas vizuālās identitātes, kuras iedzīvotāji emocionāli kritizē. Taču dizainere uzsver, ka pilsētām būtiskāk domāt par saturu.

“Tas, kas mani mulsina, ka pēdējos gados ir tāda milzu ažiotāža, ka tagad mēs ražosim šos logotipus visās pašvaldībās. Un tas ir tas, kas mums visiem ir vajadzīgs.

Mēs ejam mazliet no citas puses, tas ir dizains svētkiem, mēs uzliekam šo logotipu uz pasākuma afišām vai savām vizītkartēm, bet mēs aizmirstam, kas mums ikdienā notiek, kādi pakalpojumi ir pieejami, kādi digitālie servisi ir pieejami, kā darbojas mūsu mājaslapas. Katru reizi, kad mēs analizējam logotipus un vēl vairāk, kad dizaineri nāk ar kādu piedāvājumu un par to saņem pietiekami lielu samaksu, man gribētos, lai kaut kā šī problemātika tiek analizēta plašāk, domājot, vai tiešām, ja mēs uzdizainēsim jaunu logotipu, Rēzekne būs tāpēc kļuvusi par labāku vietu, kur būt un dzīvot,” sacīja dizainere, dizaina kritiķe Jeļena Solovjova.

Jaunais logotips ir gan pilsētas, gan pašvaldības oficiālā identitāte, kas tiks iekļauta dokumentos, izmantots kā dizaina elements uz suvenīriem un parādīsies arī pilsētvidē.

Tāpēc arī tiem, kuriem radītais risinājums neiet pie sirds, nāksies vien ar to sadzīvot. Šobrīd gan var izteikt priekšlikumus par to, kā vizuālo zīmolu labāk pielietot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti