Rēzeknē opozīcija uztraucas: Vai «Saskaņa» «piesavinās» pilsētas zīmolu?

Šī gada pavasarī rēzekniešiem tika prezentēta un vietvarā apstiprināta jauna pilsētas vizuālā identitāte jeb zīmols. Lai arī vēl pavasarī daļa rēzekniešu jauno vizuālo identitāti vērtēja kā neveiksmīgu, šobrīd vairāki pilsētnieki nobažījusies un sociālajos tīklos pauž neizpratni, kāpēc Rēzeknes jaunais zīmols nu rotā pirms nedēļas politiskās partijas „Saskaņa” jaunatklāto biroju pilsētas centrā iepretim domes ēkai.  

ĪSUMĀ: 

  • Pirms nedēļas atklāto “Saskaņas” biroju Rēzeknē rotā pilsētas simbolika.
  • Opozīcija uzskata: Pilsētā valdošā “Saskaņa” rīkojas neētiski.
  • Dome skaidro: Zīmolu var izmantot, ja saņemts saskaņojums.
  • Saskaņojumu paraksta pilsētas mērs.
  • Mērs Bartaševičs no “Saskaņas” nesaskata interešu konfliktu.
  • Reklāmas speciālists Stendzenieks: Tā ir neētiska un noziedzīga rīcība.  

Rēzeknes opozīcija uztraucas: Vai “Saskaņa” „piesavinās” pilsētas zīmolu?Renāte Lazdiņa

„Jūs neesat pirmā, kas man par to saka, jo tanī pašā dienā man zvanīja četri cilvēki par šo jautājumu, un es jau šo tēmu teicu priekšsēdētājam un „Saskaņas” deputātiem, jo tas nav ētiski,” tā sazvanīts jautājumā par to, kā valdošā partija Rēzeknē savam jaunatklātajām priekšvēlēšanu birojam pilsētā iemanījusies izmantot vien pavasarī apstiprināto jauno zīmolu un vizuālo identitāti, pauda opozīcijas deputāts, no Zaļo un Zemnieku savienības Rēzeknes domē ievēlētais Juris Guntis Vjakse.

“Mums ir jāpārbauda saistošie noteikumi par logotipa izmantošanu, jo [Rēzeknes mērs Aleksandrs] Bartaševičs atbildēja, ka viss ir saskaņā ar saistošajiem noteikumiem. Esot iesniegts iesniegums būvvaldē, būvvalde to esot akceptējusi, un viss esot leģitīmi,” stāstīja Vjakse.

Arī cita opozīciju pārstāvošā Rēzeknes domes deputāte, no apvienotā vairāku partiju saraksta ievēlētā Ināra Groce, šādu pilsētas simbola izmantošanu uzskata par negodprātīgu.

“Jo par šo vizualizāciju – Rēzeknes pilsētas simbolu – pašvaldība no nodokļu maksātāju naudas ir samaksājusi 14–15 tūkstošus eiro, man liekas, izmantot to jebkāda spēka – vai tā būtu „Saskaņa”, vai kāda cita – interesēs, tas nav godprātīgi. Pilsētai ir jābūt savam logotipam, un katrai partijai taču ir savi logotipi,” pauda Groce.

Rēzeknes pilsētas domes saistošie noteikumi par pilsētas simbolikas izmantošanu pie varas Rēzeknē nu jau trešo sasaukumu esošajai partijai zīmolu uz sava priekšvēlēšanu biroja izmantot neliedz. Tam vien nepieciešams saskaņojums.

“Un attiecīgi šis gadījums bija pirmais, kad tika lūgta atļauja izmantot pašvaldības jauno vizuālo identitāti,” informēja Rēzeknes pilsētas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Kārlis Pozņakovs.

“Izvērtējot iesniegtos materiālus, kur bija arī vizualizācija un lūgums izmantot to tādā veidā, tika konstatēts, ka tas nav pretrunā ar saistošajiem noteikumiem par Rēzeknes simbolikas izmantošanu, līdz ar to atļauja tika izsniegta. Saistošie noteikumi paši par sevi neregulē iestādes darbības jomu, kam mēs atļauju izsniedzam, galvenais kritērijs, ka ir jābūt ievērotām vadlīnijām,” skaidroja Pozņakovs.

Lai arī pilsētas identitāte un zīmols izstrādāti par pilsētas budžeta līdzekļiem, tātad par pilsētnieku naudu, Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs, no partijas „Saskaņa” ievēlētais Aleksandrs Bartaševičs neuzskata pilsētas zīmola izmantošanu savas partijas reklamēšanai par neētisku.

“Galvenais mērķis bija popularizēt jauno Rēzeknes zīmolu.

Mums gribējās kaut ko tādu spilgtu, skaistu uz vitrīnas pie ieejas izvietot, un tad tā pirmā ideja, kas iešāvās galvā, bija Rēzeknes jaunizstrādātais zīmols, un man liekas, ka diezgan labi izskatās,” skaidroja mērs.

Tieši Rēzeknes domes priekšsēdētājs pēc domes saistošajiem noteikumiem ir tas, kurš ar savu parakstu ir tiesīgs atļaut vai neatļaut pilsētas zīmola izmantošanu, tomēr arī šeit Bartaševičs interešu konfliktu nesaskata.

“Ja es to atļautu „Saskaņas” partijai, bet neatļautu kādiem citiem pieteicējiem vai partijām to darīt, tad jā, tad es saskatu interešu konfliktu, bet, kā jau es teicu, tad galvenais iemesls, kāpēc mēs to darām – popularizēt Rēzeknes tēlu un Rēzeknes pilsētu. [..] Es neuzskatu, ka šeit ir interešu konflikts. Kādam taču jāatļauj,” sprieda Bartaševičs.

Par nepareizu šādu rīcību gan uzskata reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks.

„Protams, ka neviena partija nedrīkst uzsēsties uz nevienas pilsētas logo vai stratēģijas, vai identitātes, protams, ka ne. Tas ir ne tikai neētiski, bet arī noziedzīgi,” pauda Stendzenieks.
Rēzeknieši pie savas pilsētas jaunās vizuālās identitātes jeb zīmola tika vien šī gada pavasarī, par to no pilsētas budžeta samaksājot gandrīz 16 tūkstošus eiro. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt