Elektriskie autobusi ražoti vienā no Čehijas vadošajiem uzņēmumiem, kam šajā jomā ir astoņu gadu pieredze. Tādi autobusi kursē Slovākijas, Vācijas, Šveices, kā arī citu Eiropas valstu sabiedriskā transporta tīklā. Galvenā to atšķirība no citiem ir dzinējs, kas darbojas ar bateriju palīdzību.
"Mēs sagatavojām visus elektroautobusus tā, lai brauciens ar vienu bateriju būtu ap 150 kilometriem garš. Nav nekādu emisiju.
Otra tāda vērtība, ka šie autobusi praktiski brauc bez trokšņa," stāstīja uzņēmuma "SOR" direktora vietnieks Jindržihs Hudijs.
Elektriskie autobusi iegādāti, vadoties pēc Satiksmes ministrijas pētījuma un tirgus analīzes lielākajās valsts pilsētās. Projekta gaitā Rēzeknei piešķirta kvota četriem šāda veida autobusiem. Līdztekus projektus īsteno arī Ventspilī, Jelgavā, Jūrmalā un citviet, kur dīzeļautobusi tiek pielāgoti uzlādei, kā arī meklēti citi ekoloģiskai videi atbilstoši risinājumi. Rēzekne gan ir valstī pirmā, kura projektu realizē praksē.
"Visas pilsētas Eiropā tiecas uz bezizmešu transportlīdzekļiem, šajā gadījumā elektroautobusiem ir nulle izmešu,"
saka Rēzeknes pilsētas Attīstības pārvaldes vecākais projektu vadītājs Imants Mekša.
Pašlaik maršrutu pilsētā veic viens elektriskais autobuss, kas ik dienu pārvadā vairākus simtus pasažieru.
Drīzumā Rēzeknē kursēt sāks arī pārējie trīs autobusi un projekti par videi draudzīgu sabiedrisko transportu tiks realizēti citās Latvijas lielākajās pilsētās.