Dienas ziņas

Lietuvā vēlē prezidentu un Eiropas Parlamentu

Dienas ziņas

Provizoriskie rezultāti un partiju svinības

10. Vislatvijas tvīda brauciens Kuldīgā

Retro velomīļi Kuldīgā pulcējas 10. gadskārtējam Tvīda braucienam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Šī nedēļas nogale Kuldīgā bija īsts baudījums velosipēdu kultūras un vēstures gardēžiem. Tur notika Vislatvijas tvīda brauciens, kurš svinēja savu desmito jubileju. Kā atzina brauciena dalībnieki, tā ir iespēja baudīt jauku atmosfēru, satikt domubiedrus, īpaši padomāt par savu tērpu un velosipēdu.

Ne vienam vien no Tvīda brauciena dalībniekiem pie krūtīm ir vairākas nozīmītes par piedalīšanos kādā no braucieniem. Vairāk nekā pirms desmit gadiem Latvijas Veclaiku divriteņu kluba vadītājs ar domubiedriem Kuldīgā svētku laikā izveidojis nelielu retro velo performanci, tad, iespaidojoties no Londonas Tvīda brauciena 2009. gadā, pēc gada pirmais Vislatvijas tvīda brauciens sarīkots Liepājā, pēc tam tas noticis Rīgā, bet nu desmitais – Kuldīgā. 

"Tas ir stāsts par tradīcijām, jo starpkaru periodā Latvijā ražoja ap pusmiljonu velosipēdu," teica Toms Ērenpreiss, Latvijas Veclaiku divriteņu kluba vadītājs.

Tas, ka Tvīda brauciens ir dzīvespriecīga velosipēdu parāde, kurā pulcējas velomīļotāji, kas īpaši domājuši gan par saviem braucamajiem, gan apģērbu, bija lasāms katra dalībnieka sejā un izskatā. Īstu seno velosipēdu cienītāju, meistaru, pētnieku un kolekcionāru te netrūka. Mārtiņš Ekmanis piesaistīja ikviena uzmanību ar paša gatavoto velosipēdu. Pirmo reizi Tvīda braucienā viņš piedalījies pērn ar līdzīgu riteni.

"Ar tādiem brauca apmēram 1880. gadā, un tā ideja, ka tādu gribas, radās, skatoties bildes no Londonas Tvīda brauciena. Pamazām uztaisījām," viņš stāsta. 

Cits dalībnieks savukārt stāsta, kā izdomājis piedalīties.

"Gadus trīs atpakaļ mani paķēra viena ideja, un es sāku ņemties ar veciem Latvijas laiku velosipēdiem. Sāku ar vienu, tagad ir 14. Tad es domāju, kāpēc viņiem jāstāv garažā, jāsāk braukt," saka brauciena dalībnieks Signis Rīns. 

Brauciens veda gan cauri Kuldīgas vecpilsētai, gan jaunajai pilsētas daļai, arī pa senāko Kuldīgas ielu un pāri senajam velvju tiltam. Latvijas velosipēdu vēstures pirmsākumi aizved arī uz Kuldīgu. 

Cara laika Krievijā pirmie velosipēdi tika izgatavoti Rīgā 1886. gadā Aleksandra Leitnera dibinātā ražotnē, bet Aleksandrs Leitners ir dzimis Kuldīgā. Vairāki dalībnieki atzina, ka šāds pasākums Kuldīgā varētu kļūt par tradīciju.

Pasākuma noslēgumā apbalvoti brauciena idejai atbilstošākie dalībnieki un jautra izdejošanās. 10. Vislatvijas tvīda braucienā piedalījās aptuveni 200 braucēju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti