4.b klase liecību saņemšanu sāk ar savu tradīciju. Viens otram pasniedz paša gatavotu diplomu. Arī ieraksts diplomā katram cits. Pat par maskēšanos jeb kameras neslēgšanu vai citām līdz šim mācību gadam neaktuālām lietām.
“Skolotāja riktīgi izbesījās! Mēs viņu izbesījām! Daži neslēdz kameru iekšā, citi neatslēdz mikrofonu,” atzīst skolnieks Emīls Vizma.
“Tie darbi.. Dažreiz nesapratu. Ir uzrakstīts e-klasē, bet es nesapratu. Bet tā bija OK, varēja vairāk laiku veltīt videospēlēm. Atzīmes klātienē bija labākas, bet tagad arī ir labas,” stāsta Edvards Pauls Glāzītis.
J. Poruka vidusskolas skolniece Daniela Ozoliņa saka, ka “bija forši, ka esam mājās, varējām pamosties 20 minūtes agrāk, pārģērbties un ieslēgt kameru, un viss ir gatavs”.
Roberts Boriss Prullis savukārt atzīst, ka “klātienē varēji visu laiku būt ar draugiem un varēji pašpikot”.
Bet skolniece Anna Māra Kivkule stāsta, ka viņai “patika, kad mēs varējām mācīties īstajā dzīvē, nevis pie datora. Jo īstajā dzīvē varējām visu paprasīt”.
Arī klases audzinātāja Egita Ķirsone saka – “esam noilgojušies, lai tas viss ātrāk beigtos un lai tās mazās bildītes pazustu no ekrāniem, lai varētu tikties aci pret aci”.
Viņa novēro, ka šogad gan “atzīmes ir labākas nekā klātienē, jo vecāki piepalīdz, pakontrolē un izmanto palīglīdzekļus. Bet tas ir labi, ka viņi ir iemācījušies tos izmantot”.
Skolotājai gan vēl būs jāstrādā divas nedēļas, “jāsakārto klase, kura nav kustināta piecus mēnešus’.
Bet skolas dežurante Inna Kosočova raud: “Tik žēl, ka viņu nav skolā. Tik grūti... Tik klusa skola...”
Kad bērni dauzās, tas nemaz netraucē. “Tas ir super! Tā ir dzīve!” saka dežurante.
Ceturtie - nu jau piektie, jo visi pārcelti piektajā klasē, no skolas atvadās ar īpašu deju. Izpildīt vienādās kustības – šī deja daudzviet pasaulē bija izaicinājums. Par šo mācību gadu varētu teikt to pašu.
KONTEKSTS:
7.–12. klašu audzēkņiem mācības attālināti notika jau kopš rudens brīvlaika. Pēc ziemas brīvlaika, ko mazo klašu skolēniem pagarināja, 5.–6. klašu skolēni 11. janvārī atsāka mācības attālināti, bet 1.–4. klašu skolēniem ziemas brīvlaiks tika pagarināts vēl par divām nedēļām, un arī tas tika atsākts attālināti, bet vēlāk ieviešot "reģionu principu", ļaujot pašvaldībās, kurās saslimstība ar Covid-19 būs zemāka par noteikto slieksni, vispārizglītojošās izglītības iestādēm atsākt mācības klātienē. No 22. februāra, pašvaldībās ar zemu Covid-19 saslimstību mācības klātienē atsāka 1.–4.klases.