Pēc vairāku dienu nepārtraukta darba «Varma» piestājusi Rīgas ostā uzpildīt degvielu. Kuģa kapteinis Andrejs Krasovskis un viņa palīgs Artūrs Ramma izrāda navigācijas sistēmas un stāsta, - lai arī jau cienījamā vecumā, 45-gadīgais ledlauzis savu darbu veic godam.
Darbs ir grūts, bet sadzīves apstākļi uz kuģa ir visai komfortabli. Kapteinis rāda ēdamzāli, kambīzi, kajītes un sapulču vietu. Nupat uz kuģa beigušies pārtikas krājumi, un strādnieki ienes kastēm kafijas, augļus, ūdeni un citus produktus.
Lai arī situācija nav tik smaga kā 2010. gadā, jau vairāk nekā 60 kuģiem «Varmas» palīdzība ir bijusi vajadzīga, stāsta kapteinis.
Sevišķi daudz blīva ledus ir Kurzemes piekrastē Mērsraga un Kolkas posmā, kur knapi tiek cauri pat pasažieru prāmji.
Rīgas līcī līdz šim nav bijis tik biezs ledus un pamatīgi krāvumi, ka «Varma» ar tiem galā netiktu.
Kā smagākos kapteinis min 2003. un 2004. gadu, kad ledus biezums sasniedza pat 80 centimetru, tomēr arī tad ledlauzis savu darbu paveica. Tajos gados ledlauzis darbu beidza tikai maijā
Flotes izpilddirektors Aivars Karlsons stāsta, ka ledlauža uzturēšana un darbi nav lēti. Šogad «Varmas» darbošanās izmaksās vairāk nekā 100 tūkstošus latu. Degviela vien būs patērēta ap 80-90 tūkstošu latu vērtībā.
Karlsons skaidro, ka «Varmai» darbu atvieglo tas, kas pēdējos gados ieviesti aizliegumi kuģiem, kuriem nav atbilstošās ledus klases, iebraukt Rīgas ostā laikā, kad līcī ir daudz ledus. Taču dažkārt ledlauzim jāstrādā ne tikai tādēļ, ka kāds kravas kuģis patiesi netiktu uz priekšu, bet tāpēc, lai ledus nesaskrambā jaunu kuģu korpusu.
Jūrnieki prognozē, ka vēl divas nedēļas ledlauzim strādāt vajadzēs pavisam noteikti, par tālāko grūti spriest.
Jāpiebilst, ka ledlauzis piedalījās arī Lielās Piektdienas negadījumā, kad uz atlūzušiem ledus gabaliem Rīgas līcī tika iepūsti vairāk nekā 200 cilvēku. «Varma» vienu no ledus gabaliem turēja, lai vējš to nedzītu tālāk līcī un glābējiem būtu vieglāk nocelt no ledus nelaimē iekļuvušos.