REPORTĀŽA. Kravas auto rindas uz Latvijas–Krievijas robežas joprojām garas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Krievijai piemēroto sankciju dēļ par tās iebrukumu Ukrainā kravas automašīnu šoferiem, lai šķērsotu robežu, nākas gaidīt pat vairākas diennaktis, gan braucot no Latvijas uz Krieviju, gan no Krievijas uz Latviju. Kopš aprīļa sākuma, kad rindā Terehovas robežšķērsošanas vietā gaidīja vairāk nekā 700 automašīnu, šobrīd rindas gan ir kļuvušas nedaudz mazākas. 

Kravas auto rindas uz Latvijas-Krievijas robežas joprojām garas
00:00 / 03:30
Lejuplādēt

Ceļā uz Terehovas robežšķērsošanas punktu kravas automašīnu rinda ir vairāk nekā divu kilometru garumā.

Dienu no dienas tajā gaida no 400 līdz pat 600 kravas mašīnām. Šoferiem jāgaida pat trīs, četras diennaktis, nezinot, cik ātri rinda virzīsies uz priekšu.

“Saprotam, esam spiesti, mums darbs tāds. Sankcijas – tā ir politika, bet ciešam mēs, bet viņiem, kabinetos sēžot, jau viss ir vienalga,” pauda kāds no šoferiem, gaidot rindā.

Uzrunājot šoferus, kas strādā Lietuvas pārvadāšanas uzņēmumā, viņi sacīja, ka tik ilga dīkstāve viņus nogurdina un kaitina.

“Bet, veikalā ieejot, augļus, dārzeņus nopirkt grib svaigus, ne [tādus, kas] šeit stāv diennaktīm uz robežas. Stāv – augļi, dārzeņi, ziedi, gaļa,” sacīja autovadītājs.

Kāds cits vīrietis stāstīja, ka ar kolēģi no Rīgas ved uz Maskavu ziedus, piegāde ir ļoti iekavējusies, paši ir no Baltkrievijas. Viņš pauda: “Gaidījām vairāk nekā divas diennaktis, rinda nav patīkama, bet darbs ir darbs, ko izdarīsi.”

Taču otrpus robežai nākas gaidīt pat vēl ilgāk. Reizēm tās ir piecas diennaktis.

Kāda sieviete, kura brauc kopā ar vīru no Vācijas uz Krieviju, vīrs ar kravas mašīnu un viņa ar vieglo automobili, skaidroja, ka visur uz robežām ir garas rindas, daudz neskaidrību un neapmierinātu cilvēku: “Tā ir Polijā, tā ir Baltkrievijā, tagad arī te, tā ir visur.”

Par rindu iemeslu pastāstīja Terehovas muitas kontroles punkta muitas virsuzraugs Aivars Šarkovskis: “Tas ir saistīts ar sankcijām par Krievijas militāro iebrukumu Ukrainā, līdz ar to daudzi pārvadātāji bija spiesti mainīt kravu piegādes maršrutus, virzienā no Eiropas Savienības, kas brauca uz Ukrainas teritoriju, Polijas [teritoriju], bija spiesti novirzīt uz Krievijas un Latvijas robežkontroles punktiem.”

Ieviestās sankcijas pret Krieviju un Baltkrieviju, kad attiecīgas preču grupas nevar ievest un izvest no valsts, kontroles laikā prasa muitniekiem papildu laiku, skaidroja Terehovas un Zilupes Muitas kontroles punkta virsuzrauga vietniece Irīna Golubeva.

“Situācija ir tāda, ka vairākās Eiropas Padomes regulās ir noteiktas preces, tās ir konkrēti atrunātas, kuru eksportēšana, importēšana vai nodošana Krievijai ir aizliegta vai atļauta ar noteiktiem nosacījumiem un līdz konkrētam datumam, piemēram, pašlaik ir ierobežota ievešana un izvešana metāla izstrādājumiem, dzelzs un tērauda caurulēm, dažādām iekārtām, caurulēm naftas ieguvei, elektronikai, rezerves daļām,” norādīja Golubeva.

Rindas veido arī cilvēkresursu trūkums muitā. 

Šobrīd vidēji diennaktī viena vai divas kravas automašīnas nevar šķērsot robežu, jo nav ievērotas sankcijas, iepriekš šādu gadījumu skaits bijis lielāks. Pamatā tās ir kravas no Eiropas Savienības uz Krieviju. Iespējams, rindas varētu mazināties pēc 10. jūlija, pieļauj Terehovas muitas virsuzraugs, jo pēc šī datuma lielu daudzumu preču nevarēs ne ievest, ne arī izvest.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti