Panorāma

Uzklausīs iedzīvotājus par Eiropas nākotni

Panorāma

Saeimā noraida iniciatīvu par eitanāzijas legalizāciju

Reklāmas kampaņām valdība piešķir 450 000 eiro

Reklāmas kampaņām cīņā pret Covid-19 valdība piešķir 450 000 eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Valsts par gandrīz pusmiljonu eiro veidos kampaņas, lai mudinātu iedzīvotājus ievērot epidemioloģiskās drošības noteikumus. Ekonomikas ministrija vēlas mainīt iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, savukārt Valsts kanceleja plāno vairākas kampaņas par drošas uzvedības modeļiem. Mērķis ir arī mazināt emocionālo spriedzi sabiedrībā.

Pagājušajā nedēļā valdība piešķīra Ekonomikas ministrijai gandrīz 120 000 eiro, lai tā varētu slēgt līgumu ar reklāmas aģentūru “McCann Rīga” par kampaņas veidošanu, kurā stāstīt par drošu iepirkšanos. Iecerēts mainīt iedzīvotāju paradumus, lai iepirkšanās nebūtu izklaide vai laika pavadīšanas veids ģimenei.

“Mērķis ir skaidrot sabiedrībai, kā pareizi iepirkties, kāpēc šādi nosacījumi, kas ir ieviesti no drošības protokola, kāpēc tādi ir un kāpēc tie ir jāievēro. Un, ja tos neievēro, kādi riski var iestāties,” pastāstīja Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Edmunds Valantis.

“McCann Rīga” vadītājs un līdzīpašnieks Ainārs Ščipčinskis ir viens no lielākajiem valdībā ietilpstošās partijas “Latvijas attīstībai” ziedotājiem.

Ekonomikas ministrijā skaidroja, ka par kampaņas veidošanu uzrunātas sešas lielākās reklāmas aģentūras un “McCann” Rīga piedāvājums bijis saimnieciski visizdevīgākais. Līgumu paredzēts noslēgt nākamnedēļ, kad arī kampaņa varētu sākties.

“Ir ļoti kritiski savlaicīgi šādu kampaņu ieviest, jo nāk lielie svētki. Mums ir ļoti svarīgi mainīt šo sabiedrības [iepirkšanās] modeli. Un skaidrs, ka ir daudz aktīvāk jāstrādā ar sabiedrību,” sacīja Valantis.

Savukārt šonedēļ valdība piešķīrusi 330 000 eiro integrētai komunikācijas kampaņai, kuru pasūtīs Valsts kanceleja. Tajā plānotas vairākas atsevišķas aktivitātes, kurās skaidros ierobežojumu nozīmi un pareizu izturēšanos dažādās vietās, piemēram, darbā. Kā pirmā marta beigās sākšoties kampaņa “Gribu vasaru!”.

“Kampaņā ir spilgti vizuāli materiāli, uzrunājoši, kas varētu palīdzēt cilvēkiem iedot papildu motivāciju šobrīd, kamēr mums saslimstība nav tādā līmenī, lai laistu vaļā ierobežojumus, vēl ievērot tos,” skaidroja Valsts kancelejas pārstāve Egita Diure.

Kanceleja gan apsver iespēju no nosaukuma “Gribu vasaru!” atteikties, jo to jau gadiem lieto fotogrāfs Jānis Romanovskis. “Gribu vasaru!” konceptu decembrī par gandrīz 10 000 eiro Valsts kancelejai izstrādāja jau pieminētā aģentūra “McCann Rīga”, kas uzvarēja konkursā.

Kā iemeslu kampaņas rīkot tieši tagad kancelejas pārstāve minēja pētījumu centra SKDS februāra aptauju, kurā redzams – iedzīvotāju noskaņojums un attieksme pret ierobežojumiem pasliktinājusies. Uz jautājumu, vai valsts reklāmas kampaņas to varētu labot, Diure norādīja, ka

plānu īstenos soli pa solim un vērtēs, kas strādā, kas ne. Visu piešķirto naudu, iespējams, nevajadzēs.

Latvijas Universitātes profesors sociālajā psiholoģijā Ivars Austers ieceres vērtē piesardzīgi, taču par pareizu sauc sociālā dizaina elementu izstrādi, kam Valsts kanceleja paredzējusi 50 000 eiro. Būtība ir izstrādāt risinājumus dažādām telpām un situācijām, lai Covid-19 prasību ievērošanu būtu vieglāka.

“Sākot no ļoti vienkāršām lietām – pa kurām durvīm staigāt un kur dezinficēt rokas. Tas var šķist triviāli un banāli, bet, piedaloties valsts pētījumu programmā, mēs secinājām, veicot dažu vietu pārbaudes un novērojumus, ka tas nebūt nav tik vienkārši. Pat cilvēki, kuri labprāt to darītu, ne vienmēr to izdara tāpēc, ka viņi nepamana,” skaidroja Austers.

Savukārt Vakcinācijas projekta birojs paziņojis, ka veidos avīzi ar apjomīgu tirāžu – 825 000 eksemplāru. Mērķis ir dod iedzīvotājiem ārstu pārbaudītu informāciju par vakcinācijas nozīmi. Cik tas izmaksās, birojs pagaidām nevarot atbildēt. Avīzes izgatavotāju birojs vēl meklēs cenu aptaujas kārtībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti