Panorāma

Digitālās televīzijas lietā apsūdzētos attaisno

Panorāma

Itālijā gavilē pēc uzvaras Eiropas čempionātā futbolā

Aicinās vakcinēties neizlēmušos

Reklāmas kampaņā vakcinēties pret Covid-19 aicinās šaubīgos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Sāks jaunu reklāmas kampaņu ar mērķi motivēt Latvijas iedzīvotājus vakcinēties pret Covid-19. Kampaņā galvenokārt uzrunās šaubīgos iedzīvotājus, kas kādu iemeslu dēļ pagaidām nav vakcinējušies. Paralēli tam caur medijiem informēs Latvijas krievvalodīgos iedzīvotājus par potēšanos.

Jaunās reklāmas kampaņas galvenais vēstījums ir šāds: mēs neesam cits citam ienaidnieki, vienīgais ienaidnieks ir vīruss, un pret to ir jācīnās visiem kopā, plecu pie pleca, vakcinējoties. 

Pētījumu kompānijas SKDS aptaujā 45% respondentu atbildējuši, ka ir jau vakcinēti pret Covid-19. Dati par faktisko vakcināciju gan parāda mazāku aptveri: pirmo poti pret Covid-19 ir saņēmuši ap 33% iedzīvotāju, bet procesu noslēguši – ap 32,6%, ziņo LETA.

Aptaujā 3% pauda gatavību vakcinēties pie pirmās iespējas, bet 25% varētu vakcinēties, tomēr vēlas nogaidīt. Vēl 25% vakcinēties nevēlas nemaz.

Kampaņas ieviesēji uzsver: šā brīža komunikācija ir mērķēta tieši uz cilvēkiem, kas vēlas nogaidīt ar potes pret Covid-19 saņemšanu.

“Šī kampaņa ir plašai cilvēku auditorijai, kurā noteikti ietilpst arī seniori. Noteikti ietilpst cilvēki, kuriem viņu darba vai dzīvesveida dēļ it kā šķiet, ka viņi nesastopas ar cilvēkiem, bet tomēr grib iet uz koncertiem un teātriem, kas ir kultūras patērētāju auditorija. Tie noteikti ir skolu skolotāji, kurus es gribētu aicināt vakcinēties, jo citādi mēs atgriezīsimies pie attālinātam mācībām,” sacīja kampaņas radošā direktore Una Rozenbauma.

Kampaņā papildus uzrunās cilvēkus vecumā virs 40 gadiem, kam ir vidējā izglītība un vidēji vai nedaudz zem vidējiem ienākumiem.

Paralēli šai kampaņai notiks arī Latvijas krievvalodīgo iedzīvotāju pastiprināta informēšana par vakcīnām pret Covid-19. Galvenokārt runa ir par dažādu mītu atspēkošanu. Pilsētvidē šī informācija gan būs pieejama tikai valsts valodā.  

“Gan vides reklāmas pilsētvidē, gan plakāti liftos un uz ziņojumu dēļiem, uz afišu stabiem būs latviešu valodā. Līdz ar to mums ir jāmeklē citas iespējas, kāda veidā mēs šos vizuālos materiālus tieši krievu valodā runājošiem cilvēkiem varam līdz viņiem nogādāt,” norādīja Nacionālā veselības dienesta Vakcinācijas projekta nodaļas vadītāja Eva Juhņeviča.

Tāpēc kampaņas materiāli un informācija tiks publicēta vairākos krievu valodā rakstošajos preses izdevumos, pārraidīta radiostacijās un televīzijas kanālos.

Kampaņā gan neplāno aicināt vakcinēties pret Covid-19 vakcīnu pretiniekus jeb “antivakserus”. Ar šiem cilvēkiem, ka norādīja Eva Juhņeviča, primāri ir jāstrādā ģimenes ārstiem. 

KONTEKSTS:

Vakcinācijas reklāmas kampaņa tiek īstenota laikā, kad ir vērojams būtisks vakcinācijas tempa samazinājums. Pagājušonedēļ tika vakcinēti apmēram 52 tūkstoši cilvēku. Tas ir divreiz mazāk nekā dažas nedēļas iepriekš. Juhņēviča pieļāva, ka tas ir saistīts arī ar karsto laiku, kurā liela daļa cilvēku izvēlas iespējami mazāk doties ārpus mājām.  

Latvijā izmantošanai reģistrētas četras Covid-19 vakcīnas – "Pfizer/BioNTech", “Moderna”, “Janssen” un “AstraZeneca” vakcīnas. 

Pieteikties vakcīnai pret Covid-19 iespējams vietnē www.manavakcina.lv, pa tālruni 8989, pie sava ģimenes ārsta vai darba devēja. Iecerēts, ka tirdzniecības centros to varēs izdarīt arī bez iepriekšēja pieraksta. Galvenais vakcinācijas mērķis ir pasargāt cilvēku no smagas saslimšanas ar Covid-19 un nāves.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti