Reisā dosies pirmais ar kavēšanos modernizētais pasažieru dīzeļvilcienu sastāvs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ceturtdienas, 12.maija, pēcpusdienā, reisā uz Siguldu dosies pirmais modernizētais pasažieru dīzeļvilciena sastāvs, informē uzņēmums "Pasažieru vilciens". 

22 miljonus eiro vērtais līgums par vagonu modernizāciju tika noslēgts 2014.gada janvārī, un sākotnēji modernizācijas procesu bija paredzēts pabeigt līdz pērnā septembra beigām. Patlaban modernizācijas termiņš ir pagarināts līdz 30.jūnijam.

Tā kā kavēšanās dēļ tiks zaudēta daļa Eiropas Savienības (ES) atbalsta naudas, no vilcienu modernizētājiem esot plānots pieprasīt soda naudu, kas tuvosies 10% no darījuma summas. Iepriekš "Pasažieru vilciens" skaidroja, ka darbu kavēšanās dēļ uzņēmums no fondu naudas savam projektam varēs izmantot tikai pusi plānotā 85% atbalsta vietā.

"Kopumā ir paredzēts pilnībā pārtaisīt, atjaunot un modernizēt 19 vilciena vagonus, kas veidos sešus sastāvus. Paredzēti pieci trīs vagonu sastāvi un viens četru vagonu sastāvs. No pasažieru viedokļa tie ir mūsdienīgi vilcieni. Tur no vecajiem vilcieniem būtībā ir palikusi tika ritošā daļa un rāmis. Vilcieni ir aprīkoti atbilstoši mūsdienu standartiem, to rekonstruēšanā izmantoti mūsdienu materiāli un tehnoloģijas," stāstīja "Pasažieru vilciena" pārstāvis Egons Ālers.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība)  LTV “Rīta panorāmai” pauda cerību, ka Latvijai tomēr izdosies nezaudēt ES līdzfinansējumu vilcienu modernizācijas projektam, kas paredzēts deviņu miljonu eiro apmērā.

Viņš pastāstīja, ka projekts jāpabeidz līdz 30.jūnijam, kad visiem vilcieniem jābūt modernizētiem un “uz sliedēm”.  Ja tas nenotiks, tad ES finansējums būs zaudēts, bet no uzņēmuma varēs piedzīt līgumā paredzēto sodu, tiesa, tas var būt tikai līdz 10% no līguma summas jeb 2,2 miljoni eiro. 

Jau ziņots, ka dīzeļvilcienu modernizācija tika uzticēta pilnsabiedrībai "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks". Kopumā vilcienu modernizācija prasa nepilnus 22 miljonus eiro un 13 miljoni eiro bija paredzēti kā ES līdzfinansējums. 

Iepriekš plānots, ka vilcienos uzlabos to tehnisko stāvokli, samazinās energoresursu patēriņu, kā arī uzturēšanas izmaksas. Tādējādi vilcienus varēs izmantot par 20 gadiem ilgāk un tajos būs augstāks komforta un drošības līmenis. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti