Reģionālo pasažieru pārvadātāju atbalstam pulcējas ap 200 protestētāju (papildināts)

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Ar prasībām samaksāt autobusiem parkiem par padarīto pie Ministru kabineta otrdien pulcējušies ap 200 piketētāju. Viņu vidū uzņēmumu priekšnieki, šoferi un skolēni, kuri ar plakātiem aicina valdību piešķirt naudu, lai viņiem uz skolu nebūtu jābrauc ar zirgiem. Satiksmes ministrija gatava palīdzēt risināt dotācijas jautājumu, ja pašvaldības piekritīs maršrutu plānošanu nodot ministrijas pārziņā.

"Vēlamies samaksu par padarīto darbu! Ar kājām uz skolu? - Dodiet vismaz zirgu!" Ar šādām prasībām otrdien pie valdības nama bija sabraukuši autobusu šoferi un citi pārvadātāju darbinieki no reģioniem. Par pasažieru vešanu vietējās nozīmēs maršrutos pērn viņiem joprojām nav samaksāts teju miljons, arī šogad naudas ir par maz.

Šoferis Inguss Nikonovs no Madonas autobusu parka skaidro, ka nepietiekama dotācija novedīs pie tā, ka daudzviet lauku reģionos pasažierus vairs neviens nevedīs. „Netiks uz centru no lauku viensētām. Pensionāri nekur netiks. Bērni uz skolu netiks. Visa dzīve apstāsies.”

Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas vadītājs Uldis Kolužs pauž, ka Satiksmes ministrijas piedāvātais risinājums ietver zināmu šantāžas elementu. Proti, ministrija ir gatava palīdzēt ar nosacījumu, ja tās rokās nodos līgumu slēgšanu ar autobusu parkiem. Par to satrauktas daudzas pašvaldības, skaidro Kolužs: „Pašvaldības uztraucas par to, -ja nebūs gala noteikšanas par maršrutu organizāciju, tad nevarēs iespaidot, vai uz konkrētu vietu ies autobuss vai nē. „

Reģionālie pārvadātāji gaidīs līdz aprīļa vidum, ka tiem pārskaitīs nākamo dotācijas daļu. Ja tā joprojām būs 50% apmērā no vajadzīgā, tie lems par braukšanu atbilstoši iedalītajai naudai. Tas nozīmē reisu samazinājumu par trešo daļu jeb 20 dienas mēnesī pasažierus vedīs, 10 dienas - nevedīs.

Savukārt Satiksmes ministrija informēja, ka ir sagatavojusi uzlabotu pasažieru pārvadājumu finansēšanas modeli, kas paredz pasūtīt tik daudz pārvadājumu, cik to ļauj finansiālās iespējas. Pārvadājumu plānošanu paredzēts novirzīt tuvāk iedzīvotājiem, kas ļautu labāk saplānot pārvadājumus atbilstoši iedzīvotāju vēlmēm. Patlaban pārvadājumi tiek organizēti caur plānošanas reģioniem, kas bieži arī rada finansiālos zaudējumus.

Tāpat plānots pārskatīt pasažieru pārvadājumu tīklu, lai to padarītu efektīvāku. Plānots, ka līgumus ar pasažieru pārvadātājiem slēgtu centralizēti. Ja izdotos vienoties par šo modeli, tad varētu rast naudu pārvadātāju pagājušā gada zaudējumu segšanai.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss atzīmēja - ja izdosies vienoties par turpmākā modeļa finansēšanas veidiem, ir cerības pārvadātājiem saņemt līdzekļus. "Pārvadātājiem ir visas tiesības šos līdzekļus saņemt, jo viņi jau nav vainīgi. Viņiem ir pasūtīts pārvadājums, par šiem pārvadājumiem ir jānorēķinās. Jautājums, kurš maksā - vai maksā plānošanas reģioni, kas ir pasūtījuši, vai maksā valsts budžets, kas šajā gadījumā nav pasūtījis. Pārvadātājiem ir visas tiesības šos līdzekļus saņemt, un viņiem tie ir jāsaņem. Jauno modeli varam ieviest tikai uz priekšu. Tad ir jāmeklē veids, kā kompensēt vecos parādus, bet ir jādara tā, lai turpmāk nebūtu šādas situācijas, kad viens pasūta un citam ir par to jāmaksā,” sacīja Matīss.

Satiksmes ministrijas piedāvājums nosūtīts Finanšu ministrijai un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, kā arī vairākām sabiedriskām organizācijām, tostarp Latvijas Pašvaldību savienībai. Tā savu viedokli paudīs līdz 12.aprīlim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti