Sadaļas Sadaļas

Reģionālie pasažieru pārvadātāji gatavojas piketam

Pasažieru pārvadātāji vietējas nozīmes maršrutos otrdien pie valdības nama rīkos piketu. Nepietiekama dotācija nerentablajiem autobusu maršrutiem draud ar vietējo reisu slēgšanu, apgalvo pārvadātāji. Lai citus gadus šāda situācija neatkārtotos, Satiksmes ministrija vēlas pārņemt maršrutu plānošanu savā kontrolē.

Nenosegti pērnie zaudējumi un arī šogad dotācija ir mazāka nekā vajadzēs. Tie ir iemesli, kas spiež reģionālos pārvadātājus otrdien doties piketēt pie Ministru kabineta. Piketa rīkotāji apgalvo, ka jau tuvākajos mēnešos autobusu parkiem draud maksātnespēja, kas radītu nozares sabrukumu.

Bez pasažieriem, cietīs arī šoferi, skaidroja transporta darbinieku arodbiedrība LAKRS vadītājs Juris Kalniņš: „Faktiski šobrīd tie parādi sastāv pārvadātājiem tik lieli, ka darba devēji mūs ir informējuši, ka varētu aptrūkties kādu brīdi nauda algām. Šur tur darba devēji mūs ir informējuši, ka darbinieki var tikt pārvesti uz nepilnu darba laiku, jo vienkārši darbs nav.”

Pārvadātāji prasa valdībai līdz maijam samaksāt teju 900 tūkstošus par pagājušā gadā padarīto. Tāpat tiek prasīts pārcelt gada otrajā pusē plānotās dotācijas un šo pusgadu un nodrošināt naudu līdz gada beigām. Šogad reģionālie pārvadātāji strādā ar divu miljonu iztrūkumu.

Rundāles novada domes priekšsēdis Aivars Okmanis pirmdien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" skaidroja, ka pārvadātāji ne pie kā nav vainojami. Kā katru gadu valdība naudu piešķīrusi mazāk, kaut gan zināms, ka ar to nepietiks. Dotācijas maksātāja - Autotransporta direkcijas - pārstāvis Andulis Židkovs gan uzskata, ka situācija nav tik vienkārša.

Pirms otrdien gaidāmā piketa ar pašvaldībām un pārējām iesaistītajām pusēm tikās satiksmes ministrs Anrijs Matīss: Pirmkārt, Satiksmes ministrija nepiešķir dotācijas. Tās piešķir saskaņā ar likumu valsts budžeta ietvaros.” Matīss pieļāva, ka ministrija varētu rosināt valdībā jautājumu par papildu dotācijas piešķiršanu, taču ministrija vēlas, lai tiktu mainīta naudas sadale turpmāk. Reģioni varēs arī turpmāk plānot maršrutus, bet līgumus ar pārvadātājiem slēgs no Rīgas - Autotransporta direkcijas.

Jāatzīmē, ka visiem reģioniem ar dotācijas apmēru nav problēmas. Lielākais iztrūkums ir vietējiem pārvadātājiem Vidzemē un Zemgalē, vairāki desmiti tūkstoši arī Latgalē. Rīga un Kurzeme iekļaujas budžeta rāmjos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt