Reģionālajos maršrutos pasažieri pagaidām kūtri izmanto abonementbiļetes

Kopš pavasara liela daļa reģionālo pasažieru pārvadātāju ieviesuši iespēju iegādāties abonementbiļetes. Tādējādi samazinās skaidras naudas aprite, bet ikdienas braucēju galvenais ieguvums ir par pārvietošanos maksāt par piektdaļu mazāk. Tomēr Autotransporta direkcijas apkopotās ziņas liek secināt, ka vismaz vasarā tādu iespēju izmanto maz pasažieru.

Vairākus gadus solītās abonementbiļetes pēc Autotransporta direkcijas izstrādātas vienotas kārtības bija jāievieš līdz 1. maijam. Taču patlaban tādas pieejamas tikai 350 reģionālajos maršrutos, ko apkalpo desmit pārvadātāju. Tā ir ceturtā daļa no visām sabiedriskā transporta kompānijām, kas strādā reģionos.

Jūlijā abonementbiļetes iegādājušies vien 165 pasažieri, stāsta Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

«Vasarā pasažieru skaits krītas, jo skolēniem ir brīvlaiks, bet strādājošajiem – atvaļinājumu laiks, tāpēc šī statistika nav pilnīga. Piemēram, maijā abonementbiļetes bija iegādājušies 2700 pasažieru,» skaidro Plone. Rudenī direkcija prognozē pieprasījuma kāpumu, turklāt tādu pakalpojumu piedāvāšot vairāk kompāniju. Patlaban abonementus var iegādāties pārvadātāju CATA, «Nordeka», «VTU Valmiera», Daugavas Autobusu parka, «Tukuma auto», «AIVA auto», «Galss buss», «Migar» un «Aknīstes pakalpojumi». Nupat tādu iespēju ieviesusi arī SIA «Rīgas taksometru parks», kas strādā Rīgas reģionā, bet abonementus drīzumā sola «Aips» Bauskā, «Ekspress Ādaži» Garkalnes – Vangažu virzienā, kā arī «Balvu autotransports» bijušajā Balvu rajonā.

Kā stāsta Bauskas puses pārvadātājs uzņēmuma «Aips» vadītājs Uldis Kolužs, skolēniem abonentbiļetes piedāvātas jau iepriekš. Tagad ar Autotransporta direkciju tiek saskaņota kārtība, pēc kādas tās piedāvāt arī pārējiem pasažieriem. Ieviest abonentbiļetes Kolužs sola ar oktobri un, ņemot vērā jaunākos datus, ka pusgadā kopējais pasažieru skaits krities par sešiem procentiem, ar jauno piedāvājumu tiek cerēts glābt statistiku.

«Šodien ir situācija, ka daudzi pasažieri pārvietojas ar vieglajām mašīnām. Sabiedriskais transports cilvēkiem ietaupītu naudu un ļautu nozarei veiksmīgāk strādāt. Bausku zināmā mērā uzskatām par Rīgas guļamvietu, tādēļ daļa, kas ikdienā braukā uz Rīgu, to varētu izmantot,» vērtē Kolužs.

Ceļā no Bauskas līdz Rīgai un atpakaļ pasažierim ir jāiztērē seši eiro un desmit centu, tādējādi par 20 procentiem lētāka abonementbiļete ikdienas braucējam nedēļā maciņā ļautu paturēt vairāk nekā sešus eiro. Tas būtu liels ieguvums, atzīst kompānijas «Aips» vadītājs Kolužs.

Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone norāda, ka pārvadātājiem piedāvāts ieviest septiņu veidu abonementbiļetes. Obligāti jāievieš braucieniem turp un atpakaļ darbdienās un visās mēneša dienās. Vai ieviest piecu dienu viena virziena abonementbiļeti, esot pārvadātāja ziņā.

«Aicinām arī pasažierus noteikti mums ziņot, kur abonementbiļetes būtu nepieciešams ieviest, tad šo maršrutu skaitu būtu iespējams palielināt,» skaidro Plone. Savukārt, ja pieprasījuma nebūs pēc tādām biļetēm maršrutos, kur tās jau piedāvā, pārvadātājs no tām varēs atteikties. Direkcija piebilst, ka abonementu ieviešanu Latgalē un Kurzemē apgrūtina fakts, ka daļā maršrutu pēc izsludinātajiem iepirkumiem nav pieteicies neviens pārvadātājs. Tādējādi tur pasažierus vizina pašreizējās kompānijas, kas ieguldīt abonementu sistēmās negrib.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti