«Re:Baltica»: Krievvalodīgais portāls «vesti.lv» Krievijā tapušo saturu pasniedz vēl niknāk

Krievvalodīgais medijs "vesti.lv" regulāri pārpublicē Krievijā “ražotas” ziņas, taču virsraksti nereti ir daudz nicinošāki nekā oriģinālam, secinājis pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica".

Pētījuma centrs minējis vairākus piemērus, kā Krievijā tapušiem materiāliem Latvijas krievvalodīgo portālā "vesti.lv" nomainīti pret ciniskākiem un nicinošākiem.

Šā gada 21.februārī interneta vietnē "vesti.lv", kas ir “māsa” drukātajai "Segodnya", kas savukārt dēvē sevi par vienīgo krieviski iznākošo dienas laikrakstu Eiropas Savienībā (ES), publicēts raksts "Putina sievietes lauzīs NATO karavīru degunus". Zem izaicinošā virsraksta pārpublicēta ziņa no "RIA Novosti" – Krievijas valsts finansētās ziņu aģentūras, kas, atsaucoties uz britu avīzi "The Times", vēsta par iespējamām provokācijām pret NATO karavīriem Baltijā, kā ēsmu izmantojot vietējās sievietes, norāda "Re:Baltica".

Ziņas virsraksts "RIA Novosti" gan ir mērenāks: "Igaunijā baidās, ka Maskava provocēs NATO karavīrus uz kautiņiem". To pārpublicējis arī portāls "Sputnik", kas, tāpat kā "RIA Novosti", ir Krievijas propagandas mediju konglomerāta "Rossiya Segodnya" daļa.

"Re: Baltica" norāda uz vienu piemēru – Kaļiņingradas universitātē bāzētā vietne "rubaltic.ru" rakstīja, ka "Baltija atver durvis viesstrādniekiem", tikmēr "vesti.lv" pārpublikācijā – "Latvija izmirst. Nav kas strādā". Vēl cits "rubaltic.ru" materiāls ar virsrakstu "ES kandidātvalstis zaudē pievilcību Rietumvalstu acīs" portālā "vesti.lv" pārtapis par "Publicists: ES aizņemta ar cinisku izvarošanu".

"Re:Baltica" norāda, tas esot parasts "vesti.lv" darbības mehānisms: portāls regulāri pārpublicē Krievijā “ražotas” ziņas, taču virsraksti nereti ir daudz nicinošāki nekā oriģinālam.

Pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica" tāpat secinājis, ka zem "vesti.lv" rakstiem parakstās arī "neesoši žurnālisti". ""vesti.lv žurnālistiem ir iespēja pirms publicēšanas izvēlēties vienu no vairākiem pseidonīmiem. Tas darīts, lai radītu sajūtu, ka portālā strādā komanda, lai gan dabā ziņas no dažādiem interneta resursiem pārkopē viens cilvēks, atklāja vairāki redakcijas bijušie līdzstrādnieki, kuri lūdza anonimitāti," norāda "Re:Baltica".

Laikraksta galvenais redaktors Andrejs Švedovs interviju "Re:Baltica" atteicis.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti