Dienas ziņas

Apdrošināšanas atlīdzība plūdu gadījumā

Dienas ziņas

Uz Latvijas-Baltkrievijas robežas nepieredzēti gara rinda

Puse iedzīvotāju nezina, kā rīkoties kara gadījumā

Reaģējot uz iedzīvotāju jautājumiem par drošību, AM aicina iepazīties ar «72 stundu» bukletu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 8 mēnešiem.

Atsaucoties uz iedzīvotāju jautājumiem par šī brīža drošības situāciju Eiropā un Latvijā, Aizsardzības ministrija (AM) atkārtoti aicina iedzīvotājus iepazīties ar "72 stundu" bukletu, kurā ir apkopota praktiska informācija un padomi par sagatavošanos dažādām krīzes situācijām.

AM informēja, ka buklets sagatavots 2020. gadā, ieviešot visaptverošu valsts aizsardzības sistēmu, kuras mērķis ir nodrošināt visas sabiedrības iesaisti krīzes plānošanā un pārvarēšanā.

"Mēs zinām senu latviešu sakāmvārdu, ka vajag kamanas darināt vasarā, bet ratus – ziemā. Mēs atgādinām, ka internetā ir pieejams buklets par to, kā rīkoties pirmajās 72 krīzes stundās. Aicinu iedzīvotājus pievērst uzmanību šim bukletam, lai mēs būtu gatavi jebkādai krīzes situācijai," pauda aizsardzības ministrs Artis Pabriks ("Attīstībai/Par!").

AM uzsvēra, ka Latvijai šobrīd nav tiešu militāru draudu, taču, ņemot vērā saspīlēto drošības situāciju Eiropā saistībā ar Krievijas bruņoto spēku pastiprināto klātbūtni Baltkrievijā un pie Ukrainas robežām, iedzīvotāji var būt mierīgāki, apzinoties, ka ir sagatavojuši krīzes gadījumu somu.

Digitālais buklets latviešu, krievu un angļu valodā pieejams militāro ziņu portāla www.sargs.lv sadaļā "72 stundas".

Bukletā sniegtā informācija un padomi ir veidoti tā, lai iedzīvotāji pēc iespējas labāk varētu sagatavoties dažāda mēroga un veida krīzēm. Ārkārtas gadījumu somas satura sarakstā ir iekļautas lietas, kas noderētu jebkurā krīzes situācijā, taču cilvēkiem ir iespēja šos padomus modificēt, papildinot somu ar lietām, kas pašam šķiet piemērotākas, skaidroja AM.

Bukleta simbols ir starptautiski atzītais standarts "72 stundas" jeb trīs diennaktis, kuru laikā valstiska mēroga krīzē iedzīvotājiem pašiem jāspēj parūpēties par sevi līdz brīdim, kad palīdzības sniegšanā var iesaistīties atbildīgie dienesti. Pieredze liecina, ka tieši pirmajās krīzes stundās vai dienās var būt problēmas dažādu pakalpojumu pilnvērtīgā nodrošināšanā, piemēram, elektroenerģijas padeves pārrāvumi vētras izraisītu postījumu gadījumā, norādīja ministrijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti