SIA "Pavasars" ir uzņēmums Raunas pagastā, kas jau vairāk nekā 20 gadus nodarbojas ar kokmateriālu apstrādi. Šajā laikā uzņēmums ievērojami attīstījies, apzinot ne vien vietējo, bet arī ārzemju tirgu. Tomēr, kā norāda SIA "Pavasars” tehnologs Kristaps Asnis – darbību nereti kavē un apgrūtina autoceļa Valmiera-Rauna, pa kuru bieži tiek vesta prece, nepamierinošais stāvoklis.
Pavasaros un mitros rudeņos tas ir grūti izbraucams, īpaši kravas automašīnām. Asnis atminas reizes, kad mašīnas uz ceļa pat nogrimušas, līdz ar to uzņēmumam neizdodas nodrošināt piegādi savlaicīgi un zūd pakalpojuma kvalitāte.
“Lai taupītu naudu mašīnām, mēs braucam apkārt - cauri Cēsīm, kur ir šoseja plus, mīnuss kārtībā, bet tas ir garāks ceļš. Bet tajā pašā laikā ietaupām uz mašīnu remontiem, mašīnas arī mūsdienās izmaksā ļoti dārgi,” stāsta Asnis.
Tā kā autoceļš Valmiera-Rauna neatbilst transporta kustības intensitātes un slodzes prasībām, SIA "Pavasars" uzsāka parakstu vākšanu par tā asfaltēšanu.
Šai iniciatīvai pievienojās arī karjers "Pāvuli", kur norāda, ka ceļa sliktā stāvokļa dēļ uzņēmums nereti zaudē klientus. Turklāt vairākus mēnešus gadā autoceļš kravas mašīnām ar granti nemaz nav pieejams, jo uz tā ievieš transportlīdzekļu masas ierobežojumu.
“Te jau bija pat incidents kaut kādu mēnesi atpakaļ, ka divas kravas mašīnas uz ceļa vispār nogrima. Nu, ceļš ir nebraucams. Sit logus ārā, akmeņi lieli, milzīgi, tad atkal smilšu vannas – tā slalomā vai, kā šoferi saka, ka viņi airējoties pa ceļu,” neapmierināts ir Ģirts Jurgens, SIA "Virāža" būvniecības firmas grants karjera vadītājs.
Valmiera-Rauna jeb V187 ir vietējās nozīmes ceļš, kas ir “Latvijas Valsts ceļu” apsaimniekošanā un Satiksmes ministrijas pārziņā. Raunas novada pašvaldībā norāda - ceļa seguma maiņa ir ļoti nepieciešama, jo pašlaik tas ne vien bremzē uzņemējdarbības attīstību novadā, bet arī apgrūtina reģiona centra - Valmieras pieejamību, kur daudzi raunēnieši strādā ikdienā.
“Manuprāt, ir pienācis laiks domāt par to, ka arī šiem ceļiem ar grants segumu ir jāmeklē šīs investīcijas. Lai izveidotu programmu, kurā arī šos ceļus mēs varam sakārtot un padarīt braucamus, jo, manuprāt, iedzīvotājs mums ir vienādi svarīgs – vai viņš dzīvo Rīgā, Raunā, vai Rēzeknē,” stāsta Raunas novada domes priekšsēdētāja Evija Zurģe.
Savāktos parakstus un iesniegumus par ceļa asfaltēšanu Raunas novada dome apkopoja un nosūtīja Ministru prezidentam, Satiksmes ministrijai, VAS „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājam un Vidzemes plānošanas reģionam.