«Rail Baltica» projektam piesaista militārās mobilitātes finansējumu nepilnu 5 miljonu eiro apmērā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

"Rail Baltica" projektam piesaistīts militārās mobilitātes finansējums nepilnu 5 miljonu eiro apmērā. To paredz Satiksmes ministrijas (SM) pirmdien parakstītais līgums ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" prioritārām aktivitātēm no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) Militārās mobilitātes aploksnes, informēja SM.

Būtiskākās jaunajā finansēšanas līgumā ietvertās aktivitātes ir apvienotā Daugavas tilta autoceļa sadaļas projektēšana un projektēšanas uzraudzība, Salaspils multimodālā kravu termināļa projektēšana, kā arī lidostas "Rīga" kravu parka un tā apkārtējās infrastruktūras projektēšana.

Šis ir pirmais Latvijai piešķirtais finansējums no jaunā Eiropas Savienības atbalsta veida dalībvalstīm, lai attīstītu transporta infrastruktūru, kas vienlaikus kalpotu gan civilām, gan militārām vajadzībām. Līgums paredz nepilnu piecu miljonu eiro finansējumu no Militārās mobilitātes fonda 2021.–2027. finanšu plānošanas periodā.

Jau 2021. gada septembrī Eiropas Komisija izsludināja pirmo Militārās mobilitātes projektu uzsaukumu finansējuma piešķiršanai no EISI. Šā gada 17. janvārī SM iesniedza pieteikumu "Rail Baltica" projekta militārās kapacitātes stiprināšanai.

Sadarbībā ar Aizsardzības ministriju tiek gatavots 2022. gada militārās mobilitātes uzsaukuma pieteikums, kas Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūrā iesniedzams 2022. gada septembrī.

Eiropas Savienības Kopējā drošības un aizsardzības politika paredz atvieglot militārā karaspēka un līdzekļu pārvietošanos, kā arī infrastruktūras pilnveidošanu Eiropas Savienībā. "Rail Baltica" projektā jau tā izstrādes posmā integrētas militārās mobilitātes prasības, lai pilnvērtīgi optimizētu EISI līdzekļu izmantošanu. Militārās mobilitātes fonda atbalsta intensitāte ir 50% no projekta kopsummas.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" ir lielākais dzelzceļa infrastruktūras projekts Baltijas valstu vēsturē, un tā īstenošanas rezultātā tiks izbūvēta elektrificēta Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija visā "Rail Baltica" trasē, kas savienos Varšavu, Kauņu, Rīgu un Tallinu. "Rail Baltica" kopējais garums Baltijas valstīs būs 870 kilometru, no tiem 392 kilometri būs Lietuvā, 265 kilometri Latvijā un 213 kilometri Igaunijā.

"Rail Baltica" projektu finansē projektā iesaistītās valstis Igaunija, Latvija un Lietuva, un līdz 85% no kopējām attiecināmajām izmaksām sedz Eiropas Savienība ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) fonda starpniecību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti