«Rail Baltica» projektā sāk pirmo dzelzceļa pārvada izbūvi pār Lāčplēša ielu

“Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla projekts ir sasniedzis jaunu posmu, un šodien, 2. septembrī, tika svinīgi uzsākta pirmā dzelzceļa pārvada izbūve pār Lāčplēša ielu. 

Kaspars Vingris par izmaiņām
00:00 / 00:41
Lejuplādēt

Pārvada būvniecība iezīmēs būtisku “Rail Baltica” Centrālā mezgla izbūves sākumu pilsētvidē, kas sāksies Lāčplēša ielā, turpināsies Dzirnavu ielā un virzīsies uz Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusi un tālāk līdz Daugavai. 

''Eiropas Dzelzceļa līniju'' valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris skaidroja, kādas izmaiņas līdz ar projekta realizāciju notiks pilsētvidē: "Lāčplēša ielas posms kļūs platāks ar divām joslām katrā virzienā, mūsdienīgu, platu veloceļu un droši organizētu gājēju plūsmu. Tas nozīmē, ka tas ļaus pilsētai turpināt šī ielas attīstīšanu nākotnē. Tāpēc mēs sadarbībā ar Rīgas domi risinām nākotnes satiksmes organizēšanas jautājumus. Jau šobrīd tur darbi notiek ielas līmenī un turpināsies arī pārvada līmenī."

Plānots, ka dzelzceļa pārvada būvniecību Lāčplēša ielā varētu pabeigt 2023. gadā, tāpēc līdz tam jārēķinās ar satiksmes organizācijas izmaiņām un ierobežojumiem.

Apjomīgo būvdarbu veikšana, piemēram, uzbēruma norakšana tiek plānota nakts stundās.

Atklāšanas pasākumā tika norādīts, ka laikietilpīgākie darbi jau veikti. Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis pauda: "Notikumus ir īpašs, jo mēs stāvam "Rail Baltica" būvlaukumā. Un, iespējams, no malas izskatās, ka tas ir sākums. Bet īstenībā, lai mēs nonāktu līdz šim mirklim, lai mēs varētu stāvēt būvlaukumā, tad vairāku gadu garumā ir veikts ļoti sarežģīts un ļoti apjomīgs plānošanas un projektēšanas darbs."

KONTEKSTS:

Sākusies "Rail Baltica" būvniecības fāze. 2021. gadā Latvijā notiks jau divu lielu "Rail Baltica" trases posmu būvdarbi: lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālajā stacijā, kur darbi tika sākti novembra beigās. Visā Latvijas teritorijā norit "Rail Baltica" pamata trases projektēšanas darbi. 

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometru stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti